• drpepper

Tips på bra ekologiskt schampo & balsam?

Hej!
    Jag är nyfiken på bra ekologisk hårvård. Ni som provat får gärna dela med er av vad jag ska införskaffa. Viktigt att det bara är naturliga ingredienser, skonsamt mot hårbotten och att håret liksom får bli naturligt och friskt.

• Svar på tråden Tips på bra ekologiskt schampo & balsam?
  • Indianica
    Yrja M skrev 2012-05-09 18:46:46 följande:
    La cordier har bra ekologiska ört-shampon och balsam som är fria från silikoner, sulfater, parabener osv..

www.lacordier.se/
    Den där serien får vi nog testa sedan, verkar bra
  • spatula

Om du vill testa något jag fastnat för, som dessutom är MYCKET billigare än många andra ekologiska schampoon och balsam så kör på Faith in Nature. Dom har många olika sorter, jag har dock bara testat hampa-versionen och blivit jättenöjd med den. Hittade dom billigaste på bodystore.se

• burkis

Hej!
    Sofia heter jag och arbetar som frisör, jag driver en egen webshop med inriktning på ekologisk hår & hudvård.
    Allting jag säljer är ekologiskt med naturliga ingredienser som 'är skonsamma mot hår och hårbotten. Jag har många kunder som haft olika typer av hårbottens problem som vi lyckats hjälpa med dessa produkter. Jag hjälper dig gärna om du vill ha råd eller hjälp med produktval mejla mig på info@gronaklippet.se
     Vi har även en hår guide där du enkelt kan hitta rätt.

Zenz Organic är en helt underbar Svanenmärkt serie med väldigt skonsamma schampo, balsam osv.
    Gå in och kika på      www.gronaklippet.se

Med Vänliga Hälsningar
    Sofia

• Yrja M
    burkis skrev 2012-05-11 22:26:37 följande:
    Hej!
    Sofia heter jag och arbetar som frisör, jag driver en egen webshop med inriktning på ekologisk hår & hudvård.
    Allting jag säljer är ekologiskt med naturliga ingredienser som 'är skonsamma mot hår och hårbotten. Jag har många kunder som haft olika typer av hårbottens problem som vi lyckats hjälpa med dessa produkter. Jag hjälper dig gärna om du vill ha råd eller hjälp med produktval mejla mig på info@gronaklippet.se
     Vi har även en hår guide där du enkelt kan hitta rätt.

Zenz Organic är en helt underbar Svanenmärkt serie med väldigt skonsamma schampo, balsam osv.
    Gå in och kika på      www.gronaklippet.se

Med Vänliga Hälsningar
    Sofia
    Jag hittar ingen innehållsförteckning för de schampon och balsam du har i webshopen. Innehåller de några sulfater, parabener eller silikoner?
  • mrsStatham
    rikjoh skrev 2012-12-22 17:19:51 följande:
    Dessa produkter är bra...

molliscare.se/produkter.asp?ID=VisaProdukt&am...

Vet dock inte om de klarar dina krav, kolla innehållsförteckningen...
    Jag tror nog att ts hittat ett alternativ. Konstigt vore annars eftersom det gått över ett år sedan TS efterfrågade ett ekoologiskt alternativ.
    Bara två saker är oändliga
  • burkis
    Yrja M skrev 2012-05-12 01:37:31 följande:
    Jag hittar ingen innehållsförteckning för de schampon och balsam du har i webshopen. Innehåller de några sulfater, parabener eller silikoner?
    Hej!
    Jag är ledsen för sent svar men jag har under det senaste halvåret startat upp min egna ekologisk frisörsalong här i trollhättan och haft fullt upp med inredning, kunder, färger  och inköp av bra eko produkter. Så webshopen har tyvärr blivit sista prio då jag inte riktigt haft tid till den. Jag har därför inte haft tid att uppdatera alla INCI listor, men det kommer. Parabener och silikoner finns inte i några utav mina shampo som jag säljer, däremot finns det sulfataer i vissa av dem, jag har tagit in mer serier på min salong med shampo som är helt fria från sulfater och riktigt bra! men jag har bara hunnit lägga ut ett utav dem på webshoppen som jag varmt rekommenderar;
    shop.gronaklippet.se/ekologisk-hudvrd/i-m-naturkosmetik/freistil-parfymfri-shampoo-
    Det är ett schampo som speciellt passar till känsliga mot parfym samt de som är allergiska mot sulfater och kemikalier då det är väldigt rent. i + M schampot är en utav mina storsäljare här i salongen :)!

Webshopen kommer att uppdateras inom de närmaste två månaderna, nu när jag kommit ordning i frisörsalongen och börjar få in mina rutiner.

Ha det gott och lycka till med schampot!

Med Vänliga Hälsningar Sofia /Gröna Klippet - info@gronaklippet.se

• Muppen0226
    drpepper skrev 2011-10-31 13:56:57 följande:
    Hej!
    Jag är nyfiken på bra ekologisk hårvård. Ni som provat får gärna dela med er av vad jag ska införskaffa. Viktigt att det bara är naturliga ingredienser, skonsamt mot hårbotten och att håret liksom får bli naturligt och friskt.

Faith in nature använder jag. Det finns olika sorter, själv använder jag den med aloe vera i som är bra för min hårbotten men samtidigt gör rent håret, jag har torr hårbotten och fett hår. Den är ekologisk och är inte heller djurtestad. Finns på en del hälsokostbutiker och på flera webshopar. En stor flaska kostar 99kr men räcker för mig i tre månader
  • Ajas

Vill man handla billigt och miljövänligt kan man ju köpa Garant såklart schampo och balsam för en tjuga styck på Willys..

• Flores

Jag brukar beställa mina hårvårdsprodukter från Puurly.com. Jag har testat flera olika märken(Faith in nature, Urtekram, Weleda, Pure Czech, Eco Cosmetics, osv) puurly.com/collections/ekologisk-harvard.

De jag tycker är absolut bäst är nog Pure Czhech och Faith in Nature med den kallpressade kokosnötsoljan.

Man ska tänka på när man byter schampo eller balsam det tar olika lång tid för håret att vänja sig, mellan tummen och pekfingret säger man att det tar 2v innan man börjar få optimalt resultat.

• Ullaniklasson

Ecozone är ett väldigt bra och ekologiskt märke. De säljer allt inom hushållsprodukter och rengöring. Inom kategorin hudvård så är dem inte lika stora.

Jag vet om att www.houseoflinne.se är de ända som säljer det i Sverige just nu. De har även hudvårds och även hårvårdsprodukter som är ekologiska.

Ha en bra dag! :D

• Ekosnygg

Jag brukar köpa weleda , faith in nature, sante, Aleppotvål med ett bra balsam efter. De bästa jag testat är john masters men tycker de kostar lite mycket.

Jag brukar handla i denna butik
    www.naturesbeauty.se

• 879214

Jag använder kava kava som finns billigast på cocopanda.se, produkterna luktar sååå gott!! Älskar dom

Svar på tråden Tips på bra ekologiskt schampo & balsam?