• Bellini

vill inte ta flaska

Min son är 4 mån o jag helammar, men vill kunna ge han något mål på flaska för jag ska iväg på en viktig grej om ett par veckor där han inte kan följa med. Har provat mam och avent men han blir antingen arg eller leker o gurglar med den. Nån som har något tips för hur jag ska få han till o ta den?

• Svar på tråden vill inte ta flaska
  • Sacre

Låt pappan mata honom. Han luktar inte mjölk som dig, så det kan gå lättare att introducera flaskan då.

• Bellini
    Sacre skrev 2011-10-30 20:51:36 följande:
    Låt pappan mata honom. Han luktar inte mjölk som dig, så det kan gå lättare att introducera flaskan då.
    Jag har sagt till han de med men han tycker att jag ska testa först. Men ska på han mer om det!
  • Sacre
    Verkar som att han är osäker, sätt ingen press på honom, dvs att han måste grejja det, då kommer nog självförtoendet få sig ytterligare en törn.
    Lycka till :)
  • Muslimska mamman

Ha på dig nya kläder som inte har mjölkfläckar så att du inte lockar till mjölklukt. Men det SKA gå att lära barnet att ta flaskan även om barnet är van vid amning. Många mammor lär ju själva sina barn att övergå från amning till flaska, utan pappans hjälp. Var tålmodig bara, det kan ta tid i många fall.

• Husis

Slopa flaska och börja med gröt. Annars har du bara en sak till som han måste avvänjas med så småningom.

• Litet My

Min tar inte flaskan från mig, bara från pappa och då om jag lämnar rummet, annars blir hon bara arg.

• Bellini
    Husis skrev 2011-11-02 00:17:09 följande:
    Slopa flaska och börja med gröt. Annars har du bara en sak till som han måste avvänjas med så småningom.
    Är han inte för liten för att börja med gröt då?
  • Husis

Det finns väl gröt från 4 månader? Jag kan inte utbudet, men kolla. Vi har haft en flaskfri småbarnsperiod och det har funkat jättebra!

Svar på tråden vill inte ta flaska