• Flutterby

    Hållbarhet, öppnad pesto?

    Hur länge håller sig en burk pesto, öppnad, i kylskåpet? Det står inget på burken, bara att den ska förvaras i kylskåp.

  • Svar på tråden Hållbarhet, öppnad pesto?
  • bumse2

    Om man häller lite extra olja över så håller den sig i tre veckor i kylen, så står det på den peston som jag har.


    Emma 020123, Linus 080917
  • Skarprättare

    Pesto är äckligt, så jag skulle kasta den om jag var du.  Tungan ute

  • Flutterby
    bumse2 skrev 2011-10-30 14:44:39 följande:
    Om man häller lite extra olja över så håller den sig i tre veckor i kylen, så står det på den peston som jag har.
    Tack!
  • skorpionen80

    Beror på fabrikat. Någon håller endast några dagar, vi har vår i veckor...

  • beccagranen

    Tre veckor?! Jag har en burk pesto som jag använder då och då, den har säker stått i ett år. Inte har vi blivit sjuka, och smaken är lika "icke" tilltalade som när den var ny ;)

  • HSL7510
    Fru O Mamma Kokkonen skrev 2011-10-31 11:06:20 följande:

    Finns ju bara en pesto jag tkr är god ;O)


    jaha finns det bara en pesto ?   Nja i Sovjet kansdle men jag har sett flera på den fria marknaden i Sverige  
  • klyban
    HSL7510 skrev 2024-01-30 18:57:38 följande:
    jaha finns det bara en pesto ?   Nja i Sovjet kansdle men jag har sett flera på den fria marknaden i Sverige  
    Kanske du inte skulle svara lastgamla inlägg och en tid där affärerna hade andra råvaror och ingredienser??
    Hjelm skrev 2024-02-01 16:51:58 följande:

    Den håller så länge den luktar och smakar bra och inte ser konstig ut.



    OM man inte sjabblar till det och kontaminerar peston, så håller den säkert ett år utan problem, kanske bra längre än så.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Mentat
    Flutterby skrev 2011-10-30 13:58:21 följande:
    Hållbarhet, öppnad pesto?

    Hur länge håller sig en burk pesto, öppnad, i kylskåpet? Det står inget på burken, bara att den ska förvaras i kylskåp.


    Jag har haft min i frysen mellan de sällsynta tillfällen då jag använder pesto. Fungerar utmärkt.
Svar på tråden Hållbarhet, öppnad pesto?