Hur kommer vi vidare?
Hej,
Har en son som är 2 år o 3 mån och har väl gått lite till och från på toaletten i snart 3 mån. Dock bara som en lek. Men i onsdags förra veckan ville han helt plötsligt inte längre ha blöja utan skulle prompt ha kalsonger (något han aldrig visat intresse för tidigare). Så vi satte på kalsonger och hela onsdagen gick jättebra han kissade på toaletten utan problem, likaså torr på natten och direkt på toa på morgonen därpå. Sen var han på dagis och därmed satte vi på blöja. När han kom hem blev det kalsonger igen. Sen dess har han varit i princip utan blöja med undantag för när vi gått ut, men då har han varit torr när jag skullat gå på toaletten och därmed har jag passat på att sätta honom där med.
Nu till min fråga...varje gång är det jag som förekommer honom. Dvs jag sätter honom på toaletten när jag tror att han kan tänkas vara kissnödig och det har hittills gett resultat. De gånger jag inte gjort det har det alltid kommit på golvet. Han säger till i samma ögonblick som han kissar och då är det liksom försent . Hur gör man för att han ska inse när han börjar bli nödig och behöva gå till toaletten? Det känns nu mer som tur att jag har lyckats sätta honom i rätt tid på toaletten, men att han egentligen inte känner själv när han behöver gå. Idag testade vi på morgonen utan att påminna honom och det resulterade i kiss på golvet två gånger. Hur gör man? Ska vi bara ha tålamod och låta honom kissa och till slut känner han det i tid eller ska vi helt enkelt avvakta och låta honom ha blöja ett tag till?
Tacksam för råd.