• 3 barns mor

Ersättning /ammning

har en son som snart är 6 1/2 mån som jag ger mer och mer ersättning för min mjölk börjar ta slut han blir ej nöd på den.

men han har alltid vart en som kräks även när jag bara ammade  men tycker han kräks mer nu när han får mer och mer ersättning.

han får NAN 1 ska man kanske testa nån annan ? har börjat med smakisar men det gillar han ej.

• Svar på tråden Ersättning /ammning
  • Habbi

är han över 6 månader ska han ju inte ha NAN 1.. man fortsätter ju med NAN 2 osv osv.. tex nu när min son är 5 månader ger vi NAN 2. (Ger ersättning ibland som mjölk till gröten). Dock vet jag inte vad du ska ha för nr, kanske NAN 3.

• 3 barns mor

tänkte mera på om man ska ge nån annan av nan typ pro eller ha. eller testa semper.

• 3 barns mor

nan 1 täcker ju näringsbehovet upp till 6 mån har tänkt byta men vill ju ge upp det jag har köpt sen om jag ska prova nåt annan sort.

• Muslimska mamman

Det behöver inte ha med mjölksorten att äta, det kan handla om att ditt barn blir mätt men fortsätter äta och kräks därför upp. Pröva att inte "övermata" utan att ta bort flaskan när han verkar mätt. Vissa barn har ingen gräns utan fortsätter bara att äta tills de inte mår bra av det. Lyft inte heller honom annat än för att rapa lätt, och pröva att låta honom sitta på ditt knä och rapa istället för över axeln eftersom det trycker mer på magen om man rapar över axeln. Det kan ju hända att din bröstmjölk är tunnare än mjölkersättningen och att han dricker mer än han bör. Pröva tex att blanda mjölken tunnare. Jag har alltid ett mått mindre än anvisningarna för att min baby ska få i sig lagom mycket utan att överäta sig och utan att bli hård i magen. Mycket går hand i hand.

• EmmaW84

Det är inte så stor skillnad på nan1 och nan2. Vår bvc-sköterska har varit i kontakt med nestlé och då har de sagt att det i princip inte är någon skillnad på de två.

Min dotter kräktes också mer när hon fick ersättning men nu kräks hon väldigt sällan och hon är 7½ månad. Vi har slutat med ersättningen helt, hon får välling istället. Du har inte funderat på att ge honom det?

• 3 barns mor
    EmmaW84 skrev 2011-11-02 00:31:46 följande:
    Det är inte så stor skillnad på nan1 och nan2. Vår bvc-sköterska har varit i kontakt med nestlé och då har de sagt att det i princip inte är någon skillnad på de två.

Min dotter kräktes också mer när hon fick ersättning men nu kräks hon väldigt sällan och hon är 7½ månad. Vi har slutat med ersättningen helt, hon får välling istället. Du har inte funderat på att ge honom det?
    ja har börjat lite med välling men han gillar inte det . och välling kan ska man väl inte ge för många mål om dagen. hoppas han ska börja gilla mat också men inte.
Svar på tråden Ersättning /ammning