• lyckligt gift

Babyskydd Maxi cosi, britax eller brio??

Nu är jag less, ångrar mig att jag köpte akta gracos babyskydd igen.

Hade för mig att jag tyckte att deras babyskydd var tungt och otympligt förra gången men den är ju gräslig. Orkar inte bära omkring han i den och han är ändå bara en månad.

Så nu åker den ut och frågan är bara om man ska välja maxi cosi, brio eller britaxen???

Vill ha en lätt och smidig, är det ngn som vet vad dessa babyskydd väger?
    Maxi cosin verkar inte ha något solskydd, stämmer det? Är det bra eller dåligt?

Vad har ni för erfarenheter av dessa babyskydd?

Linnéa 2008 & Leo 2011
  • Svar på tråden Babyskydd Maxi cosi, britax eller brio??
  • Pia och Elna

Jag har haft både Maxi Cosi och Brio och väljar Maxi Cosi alla gånger. Det finns visst solskydd på det.

• lyckligt gift

Ok, det låter ju toppen! På bilderna på maxi cosin är den utan solskydd, men det kanske medföljer ändå?

Är det någon som har jämfört maxi cosin men britaxen?? Vad tycker ni isf?
    Har tyvärr inte ngn som säljer maxi cosi här vart jag bor så kan inte kika på den.

Britaxen väger 3,9 kg, vad väger maxi cosin?

Linnéa 2008 & Leo 2011
  • lyckligt gift

Såg nu att maxi cosin ska väga 4,1 kg, men hade gärnat tagit emot åsikter hur dessa två är att bära. Britaxen känns väl ganska smidig, hur är maxin?

Linnéa 2008 & Leo 2011
  • Annaloo

Maxi Cosi är lätt, smidigt och det har ett inbyggt solskydd.

• Caladhiel

Jag trivdes jättebra med vårt Brio-babskydd. Det var relativt lätt och smidigt och gick bra att bära i armkrok eftersom hantaget är "kantigt" så hölls skyddet nära kroppen utan att babyn lutade i sidled allt för mycket...

Det som jag funderade är hurudan vagn du har? Finns det något babyskydd du kan västa på barnvagnschassit?

• lyckligt gift

Har en teutonia, men jag har faktiskt hittat adaptrar så jag kan ha på en britax eller maxi cosi, trodde inte det fanns men det gjorde det.

Linnéa 2008 & Leo 2011
Svar på tråden Babyskydd Maxi cosi, britax eller brio??