• maryamodreeks

vilka ANDNINGSLARM tycker ni är bäst

Hej
    jag tänker att köpa ANDNINGSLARM till 4 månader bebis
     men när jag gick på den enda websida jag känner http://www.andningslarm.se såg jag flera sorter, några sätter i blöjan och andra under madrassen
    olika priser och märke
    nu jag har hamnat i bryder 

ni som hade eller har ANDNINGSLARM ... vilken hade ni ? 'r ni nöjda med؟
    behöver ert  svart , så orolig och kan inte sova i nätter 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vilka ANDNINGSLARM tycker ni är bäst
  • Alvi

Har babysense II, haft till barn 2 och 3, och är mycket nöjd.

• Philippa

Köp INTE ett begagnat, de kan inte garantera att de fungerar till 100% efter två år... och du kan inte veta exakt hur gammalt det är om du köper begagnat..

Jag gillade det under madrassen, ett Nanny som man kan köpa två plattor till så de täcker hela sängen, det behövs när barnet börjar röra sig

• Flickan och kråkan

Respisense som man fäster i blöjan. Vi samsover så det är liksom enda alternativet , men vi har haft det till två barn och har varit väldigt nöjda.

• TriasBlanca

Funderara också på att skaffa ett. Vill gärna samsova så det får ju bli ett sånt som man sätter i blöjan. 
    Vilka är bäst? Snuza är ju lite billigare. Är de sämre? 

• Magriffe

Vi har respisense ditto, love it! Litet, enkelt och funkar överallt. Vår tjej har sovit hos oss länge, så det har varit toppen. För egen del skulle jag inte köpa begagnat, andningslarm är en sån grej som jag vill ha nytt och veta att det funkar och inte varit trasigt elr dylikt innan vi använder det. Vi kommer att använda det till nästa bebis oxå. :)

• mammaskön

Vi har haft babysense II och var nöjda. Det är två plattor som läggs under madrassen. 

• Alvi

Jag har en kompis som har ett larm som man sätter i blöjan, och en nackdel med det är när barnet somnar på dagen och är fullt påklätt, då är det bökigt att sätta dit larmet, under alla kläder, ofta body ju, och så.

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Alexi

Men det avgörande är ju hur just ditt barn sover. Sover bebisen i egen säng, ja då kör man plattor under madrassen, sover bebisen ihop med dig, då måste det bli ett man sätter i blöjan. Risk för fellarm osv är nog generellt större på de man fäster i blöjan dock.

• huxflux

Vi har ett angelcare 401 som man sätter under madrassen, vilket vi är väldigt nöjda med. Ibland sover han dock i vår säng på morgonkvisten och då blir det förstås olarmat...

• Litet My

Vi kör blöjlarm, fungerat jättebra hittills, i början fellarmade det dock ganska mycket tills vi kom på "rätta knycket" att sätta dit det på.

Fördelen är att man kan samsova, barnet kan sova varsomhelst och endå vara larmat.

Nackdel: kan vara lite trixigt att fästa, lite bökigt när barnet somnat utan larm att knäppa upp body,dra av byxor osv, vet inte hur det funkar när barnen blir mer rörliga eller tom kanske börjar pilla loss det (om de gör det)

• TriasBlanca
    Magriffe skrev 2011-10-27 20:40:02 följande:
    Vi har respisense ditto, love it! Litet, enkelt och funkar överallt. Vår tjej har sovit hos oss länge, så det har varit toppen. För egen del skulle jag inte köpa begagnat, andningslarm är en sån grej som jag vill ha nytt och veta att det funkar och inte varit trasigt elr dylikt innan vi använder det. Vi kommer att använda det till nästa bebis oxå. :)
    Håller med dig helt! Precis som med bilstolar. Skulle aldrig köpa det begagnat.
  • Magriffe

Tips om man vill ha ett som sitter i blöjan , använd pyjamas som har knappar fram, alltså inte knäpps mellan benen eller bak på rumpan. Då behöver man bara knäppa upp en, max 2 knappar på magen för att få fast larmet. Vår tjej är 15 månader nu och vi har precis slutat amvända larmet.

• Colisa
    mammaskön skrev 2011-10-27 20:44:30 följande:
    Vi har haft babysense II och var nöjda. Det är två plattor som läggs under madrassen. 
    Samma här!
  • Flisan79

Babysense II. Har aldrig fellarmat så är mycket nöjd. Enda negativa är att det inte fungerar vid samsovning.
    Hade jag haft råd hade jag köpt även ett Respisense ditto.

• LillaDaze

Vi körde Angelcare Babysense II därför att det är det larmet som de använder på neonatalavdelningarna. Såg det första gången på neo på Sös. vill man ha det bästa och säkraste larmet så ska man använda det.

Svar på tråden vilka ANDNINGSLARM tycker ni är bäst