• lillälva

Spellista för 5-årskalas!

Hej!

Dottern ska ha 5-års kalas om drygt en vecka och hon vill "leka" dans-stopp. Hon går på dans en gång i veckan, och det brukar de göra där - man spelar musik och när musiken tystnar ska barnen "frysa" i sina positioner, den som rör sig åker ev ut. Eller så bara kör man på med musiken igen och alla dansar med!

Hon vill ha en spellista med bra musik till denna lek och har önskat "popular" och "in the club", som till och med jag vet vilka låtar det är, men sen är det svårt! Jag är själv inget musik-freak, så jag måste verkligen få lite hjälp! Vilka låtar kan  man ha på en spellista på ett 5-årskalas? Lite fartigt med lite puls i, gärna som är lite igenkännigsfaktor på, de börjar ju faktiskt ha lite småkoll redan i den åldern...

Tips på låt/artist tas tacksamt emot!

• Svar på tråden Spellista för 5-årskalas!
  • principessan

Elektropop är favorit hemma

• MrsJesca

Min snart 5-åriga dotter gillar Madonna och Rihanna. Även vissa låtar av Michael jackson. Här dansas det ofta,och så har hon en "egen" playlist på Spotify!

Vi funderar också på att ha Dans-stop på hennes kalas i december. Hon och pappan ska göra en spellista tillsammans. 

Svar på tråden Spellista för 5-årskalas!