• cicci85

Många som inte har råd att köpa bilbarnstol??

Läser motiveringarna som folk skriver för att vinna en bilbarnstol på Jollyroom. Förvånas över att så många skriver att de vill vinna för att de inte har råd att köpa en stol. Nån skriver att ungen är två år och de har inte haft råd att köpa en stol så de vill vinna en, några skriver att den måste vända barnet framåt om den inte vinner en annan stol! osv... Har man verkligen inte råd eller varför skriver man såna motiveringar. Om jag satt i juryn och skulle välja vinnare skulle jag aldrig välja nån som skrivit en sån motivering!

• Svar på tråden Många som inte har råd att köpa bilbarnstol??
  • huxflux

Nej men hjälp... SÅ mycket kostar inte en bilbarnsstol? Cirka 3000kr kostar ju t.ex. en ny sån där Britax som man kan använda från födseln upp till 15kg och de för äldre barn kostar ju mindre än så... Det är väl en kostnad man måste räkna med, och en investering som är väl värt sina slantar. Vem sätter inte sitt barns säkerhet före allt annat? 3000 är förstås en hel del pengar för föräldralediga, men har man verkligen inte råd finns det billigare märken samt att man kan köpa begagnat.

• cicci85

Eller hur! För 1700 kr får man en Britax Twoway som funkar från 9-25 kg bakåtvänd. En bältesstol kan man ju sen köpa begagnad för några hundralappar eller ny för 700 kr...

• evelayna

tycker de är en av utgifterna man får räkna med när man skaffar barn!
    och som ni säger dom är inte extremt dyra :)

• Tow2Mater

Har man inte råd att köpa en stol har man inte råd att ha en bil och borde sälja bilen om man har en.

• Makka Pakka

Tror att många skriver det fast det inte stämmer, när de inte kan komma på en bättre motivering

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ Pojke 110531 ♥♥♥
  • Natulcien

Jag tror att många satsar på "behjärtansvärda orsaker", d.v.s. att de hoppas kunna vinna med en sån motivering för att juryn tycker synd om/förfasas över att de inte har råd...
    Bara en gissning...

• cicci85

vad skulle ni välja för motivering om ni satt i juryn?

Svar på tråden Många som inte har råd att köpa bilbarnstol??