• Pimey

Flicka dog av gravsten

Läste just på aftonbladet om den 8-åriga flicka som dött av att ha hängt på en gravsten och kan inte annat än skaka på huvudet. Min enda fråga som dyker upp i mitt huvud är: VILKA föräldrar tillåter sina barn att fara och hänga på gravstenar? Det är så respektlöst som det kan bli!!!

• Svar på tråden Flicka dog av gravsten
  • Modgun

Jag vet inte.
    Ansvarslöst av föräldrarna, som flickan i sin tur fick ta smällen av. 

• Pimey
    Modgun skrev 2011-10-24 12:24:29 följande:
    Jag vet inte.
    Ansvarslöst av föräldrarna, som flickan i sin tur fick ta smällen av. 
    Ansvarslöst och respektlöst är vad det är!
  • Ellieott

Precis min tanke! Om några ska dömas till vållande till annans död så är det föräldrarna!

• Pimey
    Modgun skrev 2011-10-24 12:35:38 följande:
    Jaha?
    vadå jaha??
  • Pimey
    Ellieott skrev 2011-10-24 12:37:24 följande:
    Precis min tanke! Om några ska dömas till vållande till annans död så är det föräldrarna!
    Helt riktigt!!
  • Fr1dlyst

Måste hålla med er andra. Hur hemskt det än är så är det föräldrarnas fel. På kyrkogården leker man inte, och fraför allt inte på gravstenar.

Axel 080415 och Ludvig 100315 <3
  • Modgun
    Pimey skrev 2011-10-24 12:59:20 följande:
    vadå jaha??
    Du skrev "Ansvarslöst och respektlöst är vad det är!"
    Och med tanke på att jag i stort sett skrev det i mitt inlägg, så skrev du det igen. Därav mitt jaha?
  • Pimey
    Modgun skrev 2011-10-24 13:02:08 följande:
    Du skrev "Ansvarslöst och respektlöst är vad det är!"
    Och med tanke på att jag i stort sett skrev det i mitt inlägg, så skrev du det igen. Därav mitt jaha?
    men OJ förlåt så mycket då för att jag tycker samma sak!!
  • virre85

Jag tänkte med på det, varför var flickan på en grav? Jag blir jätte arg på min son som inte ens fyllt 4 år om han går eller trampar på en grav. Han vet att det "sover" människor där och att man inte får trampa på dem.

Föräldrarna såg antagligen inte att hon lekte vid graven men jag tycker att den 8åring borde veta att man inte får, ja usch helt fruktansvärt är det. Stackars alla inblandade, hon måste ha landat väldigt olyckligt,

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • Modgun
    Pimey skrev 2011-10-24 13:05:27 följande:
    men OJ förlåt så mycket då för att jag tycker samma sak!!
    men snälla du.
    Och för att tycka samma sak MÅSTE du skriva i stort sett identiskt eller upprepa allt? 
  • UntilTheDark

Läste att hon låg på magen och "klättrade" på stenen, känns som en åttaåring borde vetat bättre.

• k girl

Två fel gör för fan inte ett rätt.

• Alisa

Tänkte samma, varför sa inte föräldrarna till? Och även vad fruktansvärt att inte sagt till och sedan händer denna tragiska olycka. Vad de måste känna skuldkänslor 

Svar på tråden Flicka dog av gravsten