• Anonym (at your service!)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

Jag börjar.

Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

"Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

Din tur. Kör hårt! Skrattande    

• Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (Daggkåpa)

Kan du överhuvudtaget förstå hur smärtsamt det var att förlora dig? Du var mitt livs stora kärlek. Du var så ambivalent. Du överöste mig med kärlek, för att sedan dra dig tillbaka, för att sedan överösa mig med kärlek igen. Tillslut valde du att gå. Kan du förstå vad det gjorde med mig? Jag väntade hela livet på den rätta och jag trodde att det var du. Trots att du velade hit och dit och jag hade på känn att det skulle bli såhär, så höll jag hoppet uppe hela tiden. Jag ville aldrig sluta tro på att det kunde bli vi för evigt. Jag känner mig så korkad nu att jag trodde på det. 
    Det värsta av allt, var att du gick vidare så snabbt. Det har gått ett år och jag har ännu inte läkt, medan du gick och förälskade dig i en annan några veckor efter vårt uppbrott. Du påstod att uppbrottet från mig var jobbigt och att du skulle sakna mig. Hur ska jag kunna tro på det? 
    Jag jobbar på att gå vidare. Jag saknar inte dig längre, jag saknar bara känslan du gav mig. Jag saknar inte alla svek du utsatte mig för, men jag saknar lyckoruset jag fick av att vara med dig. Det här är mitt avsked. Jag vill aldrig mer vara i närheten av dig. Jag vill förtränga din existens. Hädanefter tänker jag fokusera på att må bra och att träffa någon som behandlar mig så som jag förtjänar. 

• Anonym (dra åt h-vete!)

Du lovade barnen att du inte skulle dricka och nu får jag reda på att du gör det iaf. Du vet att de inte tycker om när du dricker, att du får mindre tålamod, säger dumma saker etc. Efter separationen påstod du att det varit mitt fel att du druckit, att du minsann inte hade några problem med att sluta och att om barnen ville så skulle du inte dricka när de var där. Nu kan du inte skylla på mig längre då jag gissar att det är barnens fel att du dricker igen... 

Faan vad besviken jag är på dig! Att du inte kan göra denna uppoffring för våra barn. 

• Anonym (Over again)
    Anonym (Daggkåpa) skrev 2026-01-03 22:46:38 följande:

Kan du överhuvudtaget förstå hur smärtsamt det var att förlora dig? Du var mitt livs stora kärlek. Du var så ambivalent. Du överöste mig med kärlek, för att sedan dra dig tillbaka, för att sedan överösa mig med kärlek igen. Tillslut valde du att gå. Kan du förstå vad det gjorde med mig? Jag väntade hela livet på den rätta och jag trodde att det var du. Trots att du velade hit och dit och jag hade på känn att det skulle bli såhär, så höll jag hoppet uppe hela tiden. Jag ville aldrig sluta tro på att det kunde bli vi för evigt. Jag känner mig så korkad nu att jag trodde på det. 
    Det värsta av allt, var att du gick vidare så snabbt. Det har gått ett år och jag har ännu inte läkt, medan du gick och förälskade dig i en annan några veckor efter vårt uppbrott. Du påstod att uppbrottet från mig var jobbigt och att du skulle sakna mig. Hur ska jag kunna tro på det? 
    Jag jobbar på att gå vidare. Jag saknar inte dig längre, jag saknar bara känslan du gav mig. Jag saknar inte alla svek du utsatte mig för, men jag saknar lyckoruset jag fick av att vara med dig. Det här är mitt avsked. Jag vill aldrig mer vara i närheten av dig. Jag vill förtränga din existens. Hädanefter tänker jag fokusera på att må bra och att träffa någon som behandlar mig så som jag förtjänar. 

Låter som en narcissist i mina ögon.. Men nu vet jag för lite för att veta hela storyn. Fast det skulle inte förvåna mig en sekund.  
  • Mayjel

Lägg ner dina löjliga spel. Ring istället, som en vuxen normal människa och inte ett förvuxet blöjbarn. Var beredd på att förklara dig.

• Anonym (Over again)

Är så trött på allt just nu 😔

Jag ångrar mycket som jag gjort och sagt. Men det är bara att gå vidare och och ta tag i sitt liv, av det som är kvar av det.

• Hope8

Det känns som en evighet sedan jag såg dig senast, och jag har saknat dig så innerligt.
    Om du bara visste hur svårt det är för mig att hålla tillbaka allt jag känner när jag ser dig.
    Jag vill inget hellre än att få ta dig i famnen och kyssa dig. Hjärta

• Zoegazz
    Anonym (tänk) skrev 2025-12-29 15:27:55 följande:

Så många lite ledsna inlägg här. Så här kommer mitt. 
    Hästens år närmar sig. 2026. Det blir ett fint år. 

Till en på jobbet: 
    Du är så fin. Så mjuk och varm framtoning. Modig. Stark.  Du hörs och syns, men på ett härligt sätt. Varje gång jag ser dig, eller hör din röst i korridoren eller i någon trappa, rusar mitt hjärta lite extra. Men det hör ju inte du. Du är vacker och jag attraheras av dig. För den du är. Synd att du inte verkar se det själv eller att du inte vill eller vågar släppa in mig. Tyvärr så skils våra vägar snart. Önskar jag vågade säga och göra mer. Men jag vågar inte mer. Men tycker om dig det gör jag. Hade gärna lärt känna dig mer. Men nu lämnar jag över bollen till dig. Om du passar den tillbaka framöver blir jag glad. Om inte. Så fattar jag och det gör inget. Allt gott till dig iallafall du härliga person. 

Till elaka människor: 
    Kan ni inte bara se över era egna beteenden? Att ni själva inte mår bra och sitter och försöker projicera det på den eller dom ni valt ut att mobba eller psyka? Ni är små människor. Väldigt, väldigt små. Ni förtjänar egentligen inga rader alls. Det ni håller på med är sjukt! Så sjukt! Men vet ni vad: jag tror på karma. Att allt elakt, fult och beräknande  - en dag slår tillbaka till en själv. 
    Det förtjänar ni iaåfall för ni är inte riktigt kloka. 

Till alla som läser: 
    Gott nytt år och jag hoppas ni alla snart får ett fint nytt år. Ett  fint, modigt &  starkt år ♥️ 

Fint. Är det samma person du skrivit om i alla dina inlägg under alla år? 
  • Anonym (Tackar)

Ja gör det. Så kan jag också vänta på dig. 

• Anonym (9911)

Kan du inte röra mig en gång till? Jag vill känna din hud mot min och din magiska doft. Du är min livs kärlek och det sorgliga är att jag aldrig kommer kunna älska någon annan som jag älskar dig. Vill du inte måste du alltid vara avståndstagande mot mig.   

Hur vet jag när du är redo?

• Deep Thoughts
    Anonym (9911) skrev 2026-01-14 18:52:40 följande:

Kan du inte röra mig en gång till? Jag vill känna din hud mot min och din magiska doft. Du är min livs kärlek och det sorgliga är att jag aldrig kommer kunna älska någon annan som jag älskar dig. Vill du inte måste du alltid vara avståndstagande mot mig.   

Hur vet jag när du är redo?

Fint skrivet.... ❤️

/M
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!