• Krampen

Ålder på FL

Hur gammal tycker ni man ska vara då man får gå med i Familjeliv ?

• Svar på tråden Ålder på FL
  • Emmi27

15 som yngst.  Med tanke på hur mycket som skrivs här av vuxna människor som barn inte borde läsa.

• Kya
    Emmi27 skrev 2011-10-19 12:50:16 följande:
    15 som yngst.  Med tanke på hur mycket som skrivs här av vuxna människor som barn inte borde läsa.
    Om en svart katt korsar din väg betyder det att katten är på väg någonstans.
  • Emmi27
    MammaEmelie91 skrev 2011-10-19 12:49:19 följande:
    Varför ska det finnas en åldersgräns? 
    borde en 11-åring se trådstartar där det står "Han knullade grannfrun i köket" ?
  • LinneaJosie
    Emmi27 skrev 2011-10-19 12:51:12 följande:
    borde en 11-åring se trådstartar där det står "Han knullade grannfrun i köket" ?
    Ännu värre vore om 11-åringen skulle starta en tråd och bli totalt mosad av alla uttråkade morsor på FL. Ryser bara vid tanken på vilka konsekvenser tonen på FL skulle kunna få för ett barn.
  • likeabaws

20+ och vara trygg i sig själv, annars blir du tillslut mosad av bitterheten.

• Emmi27
    LinneaJosie skrev 2011-10-19 12:53:34 följande:
    Ännu värre vore om 11-åringen skulle starta en tråd och bli totalt mosad av alla uttråkade morsor på FL. Ryser bara vid tanken på vilka konsekvenser tonen på FL skulle kunna få för ett barn.
    Precis. Egentligen så kanske åldern skulle vara högre än 15 men samtidigt så är det i den åldern man börjar försöka frigöra sig från barndomen ordentligt och kanske inte alltid känner att man kan prata med sina föräldrar om saker och ting eller inte har någon annan vuxen att vända sig till och då är det möjligtvis bättre att få prata av sig på FL.
  • Krampen

Jag  undrade för min  dotter vill gå med i Familjeliv. Hon har precis fyllt 13, hon är iochförsig
    mogen och eftertänksam. Jag tänkte runt lite och ville bara ha in lite åsikter.
    tack och Kram

• Kya
    Krampen skrev 2011-10-19 13:09:46 följande:
    Jag  undrade för min  dotter vill gå med i Familjeliv. Hon har precis fyllt 13, hon är iochförsig
    mogen och eftertänksam. Jag tänkte runt lite och ville bara ha in lite åsikter.
    tack och Kram

Mmm, jag skulle inte gilla om min 13åriga dotter skulle bli medlem här. en mogen 13åring är fortfarande bara en 14åring och mkt som går runt här är inte rumsrent.
  • Kya
    Kya skrev 2011-10-19 13:16:32 följande:

Mmm, jag skulle inte gilla om min 13åriga dotter skulle bli medlem här. en mogen 13åring är fortfarande bara en 14åring och mkt som går runt här är inte rumsrent.

är fortfarande en 13åring, självklart. fingret slant.
  • likeabaws

En mogen 13åring är fortfarande en 14åring!

Haha, det var en rolig felskrivning och lite sant :)

• Kya
    bästamamman skrev 2011-10-19 13:27:23 följande:
    En mogen 13åring är fortfarande en 14åring!

Haha, det var en rolig felskrivning och lite sant :)
    haha, ja i bästa fall som en 14åring. freudiansk felskrivning, kanske?
  • MammaEmelie91
    Emmi27 skrev 2011-10-19 12:51:12 följande:
    Ja okej, det är ifs sant :) Jag tänkte mer att det finns j 14åringar som blir på smällen och blir medlemar här. 
    mammatillebbaa.blogg.se - 16år och gravid till 20år och tvåbarnsmamma!
  • Kya
    MammaEmelie91 skrev 2011-10-19 13:35:21 följande:
    Ja okej, det är ifs sant :) Jag tänkte mer att det finns j 14åringar som blir på smällen och blir medlemar här. 

jag skulle inte rekommendera den här sidan ändå till en gravid 14åring. det blir enorma påhopp. titta bara på ung och gravid...
    då är typ minbebis.com eller något bättre. 
  • MammaEmelie91
    Kya skrev 2011-10-19 13:36:49 följande:
    jag skulle inte rekommendera den här sidan ändå till en gravid 14åring. det blir enorma påhopp. titta bara på ung och gravid...
    då är typ minbebis.com eller något bättre. 
    Nej det hade jag inte heller men jag tror inte att dom blir rekomenderade heller. 
    mammatillebbaa.blogg.se - 16år och gravid till 20år och tvåbarnsmamma!
  • Krampen

Ojdå här tog debatten fart igen. Kul och läsa. Men jag tror jag ska prata med min dotter i kväll så får vi se
    hur det blir.
    Kram

• MåsteHittaPåNågot

Jag kanske är trög, men varför vill ens en 13 åring bli medlem här?

• Krampen

Hon är nyfiken och har suttit med någon gång jag varit inne och skrivit. Sen tror jag det är p g a
    att det är "vuxet" och lite andra "förbjudna" ämnen.
    Precis som andra skrev här innan så är det ju väldigt många och "vuxna" ämnen som tas upp.
    Kram

• Nossmiarfe

Tycker man att ens barn inte ska gå in på allt på internet så får man aktivera sin förälderkontroll på datorn mot våld, sex mm. Nackdelen är att man inte kan läsa tex, på FL, FB, Aftonbladet mm utan att ändra i sina inställningar. Visst att en 15 åring kan läsa på FL men det sitter en del sjuka (psykopater) typer här och hoppar på både unga mammor, människor i sorg och är i princip helt hjärtlösa.

Svar på tråden Ålder på FL