• subbisaddi

Vilken ögonfärg tror ni han får ?

Är jätte nyfiken på vad min son kommer få för ögonfärg, när han föddes så var dom grumligt mörkblå, nu ser dom ut så här som på bild, han är två månader nu.
    Jag har mörkbruna ögon med anlag till blåa, hans pappa har  ljus bruna med anlag till gröna haha :Dspännande detta ,någon som vet om hans ögon kommer ändras?

• Svar på tråden Vilken ögonfärg tror ni han får ?
  • subbisaddi

tack :D ja han är jätte söt ,jo han har haft så här sen han föddes ja,det går verkligen inte att urskilja i dagsljus vilken färg han har..omöjligt...ser inget blått ,inget brunt...haha

• Patricia84
    subbisaddi skrev 2011-10-16 00:57:36 följande:
    tack :D ja han är jätte söt ,jo han har haft så här sen han föddes ja,det går verkligen inte att urskilja i dagsljus vilken färg han har..omöjligt...ser inget blått ,inget brunt...haha
    Nej, jag tycker det ser ut som grått, vilket brunögda kan få innan det går över till brunt =)
  • Milkina cerka

Vilken liten goding . Mina döttrar hade ögon som liknade hans vid samma ålder, de har mörkbruna ögon idag.

S N Ä L L A hjälp våra barn med NPF med att skriva under här - namninsamling.se/index.php&nid=5217
  • Fraggle Rock

Min sons ögon såg exakt ut som den färgen sen gick dom över i grönt och sen brunt var i runt 5månaden nu är han 7.5 månad o dom e helt klart bruna men e ju så olika med alla barn.

• subbisaddi

Måste uppdatera en bild ,vad tror ni ? :) dom är grå typ , så svårt det här, han är nu tre månader :)

• Aprilia77

Min dotters ögon såg precis ut så, typ mörkgrå, fram till hon var ca sex månader. Då började de gå åt det bruna hållet och idag när hon är 20 månader är de helt klart bruna. Jag tror absolut att sin söte son också får bruna ögon.

• Milliam

Vilken sötis =)
    Jag tror att han får bruna eller brungröna ögon. Min son hade samma färg på ögonen när han var bebis, och dom blev bruna.
    Medans dottern hade mycket klarare blå färg redan so bebis. Nu har hon blå. 

• ToK

Bruna tror jag :) Min dotter hade väldigt blåa ögon som liten. När hon var 6-7 månader blev de bruna och är väldigt mörka nu, 11 månader gammal :)

• Min1

Vilken söt bebis! Och fin hårfärg tycker jag är det bara jag som ser den bruna fläcken på vänster öga?sista å första bilden...jag tror han får grönbruna

• Bong

En sån sötnos!! Jag tror absolut att han får bruna ögon!

Min dotter hade exakt samma ögonfärg när hon var lika gammal som din son.
    Nu är hennes ögon hasselnötsbruna.

Hennes pappa är brunögd, mina ögon är melerade.

• Amanda84
    Lenora skrev 2011-10-16 00:16:12 följande:
    Prova museum.thetech.org/ugenetics/eyeCalc/eyecalcu...
    Det här var en kul länk! Dessvärre ändras resultaten varje gång man gör om det ... lite trist, för det ska ju gå att räkna ut procentuellt vilken ögonfärg barnet ska få. Fast det behövs kanske fler generationer för att det ska bli rätt.
Svar på tråden Vilken ögonfärg tror ni han får ?