Hur hantera extremt mammig 2åring?
Vår lilla fick ett syskon för ett halvår sedan, då min sambo stannade hemma med oss i tre månader innan han gick tillbaka till jobbet. Tack vare det och på grund av att jag är noga med att inte ge henne mindre uppmärksamhet än förrut har hon inte varit alls svartsjuk eller arg på lillasyskonet utan det känns som att den biten gått toppenbra. 7
Dock är hon enormt mammig, har alltid varit men senaste månaderna (sedan pappa gick tillbaka till jobbet ca) har det eskalerat. Tog hemma henne från förskolan (där vi skolade in för 1 mån sen) för att hon skulle få vara hemma med oss helt för att "tanka trygghet" ännu längre men än har det inte visat resultat än i af.
Lite rörigt men jag har alltså varit hemma med henne sen hon föddes men vi skolade in för att hon skulle gå 15 timmars detta år för att få stimulans och ge mig tid till lillasyskonet men det kändes bara helt fel och vill hellre ha henne här med oss.
Pappa får inte natta, inte krama, inte hjälpa till, inte hitta på egna saker med henne - hon bara skriker. Den enda hon är trygg och nöjd med förutom mig är mormor, bland alla andra sitter hon som ett plåster på mig. Hur ska jag hantera detta? Fortsätta natta, krama, pussa, sova med osv och hoppas att det går över eller ska jag visa henne att det ÄR okej att nattas av pappa genom att låta honom göra det trots protester.
Kan stå ut med att det är såhär nu men vet inte riktigt hur jag ska göra för att göra denna period så kort som möjligt....