Hur länge tycker ni att ett barn kan dela rum med sin/sina föräldrar?
Ja som rubriken lyder, hur länge tycker ni att det är ok? Hur länge sov ert barn i erat rum innan de fick eget?
Ja som rubriken lyder, hur länge tycker ni att det är ok? Hur länge sov ert barn i erat rum innan de fick eget?
Dottern är 3 år och 8 månader. Hennes säng står i vårt rum
Tjejen är 20 månader och för en månad sen kom lillebror. Då flyttade vi in henne i sitt rum men det är mest bara för att barnen inte ska störa varandra. Under veckorna när sambon jobbar så sover han inne i det rummet med henne, då vi har en extra säng där och ja sover med henne där på helgerna oftast. Sonen sover med mig i dubbelsängen.
Sen på morronen när sambon går till jobbet om tjejen har vaknat till då så kommer hon in till oss och så sover vi vidare tillsammans.
Men det händer att vi alla 4 sover i vår stora säng ibland med. Då ligger ja och tjejen uppe vid huvudändan och sonen&sambon skavfötters nere vid fotändan hehe.
Tjejen har knappt användning av sitt rum heller än då hennes leksaker är ute i vardagsrummet där vi ändå är mest.
Vi samsover med två barn. Äldsta blir 4 år i jul och lillebror är 2½ år. Eget rum känns avlägset för tillfället, men plötsligt en dag vill de vill det . Vi tar det som det kommer
.
Vi har en stoooooor säng à 390 bred
Tack och lov har dottern aldrig velat sova i vår säng (Förutom som spädis) Ingen av oss kan sova då, vi väcker varandra osv. Att samsova behöver inte innebära i samma säng. Det räcker ju med samma sovrum
Våran sov i vårt rum till ca 6 mån. Efter hon fick eget rum sover vi alla hela nätterna igenom :) Förut störde vi varandra hela tiden.
Vid typ två-tre år tycker jag barnen ska få ett eget rum. DOCK anser jag att man kan samsova så länge det känns bra för alla, men från den åldern tycker jag barnen ska ha ett eget utrymme och möjlighet att välja egen säng.
La lola: nej det behöver inte vara ett fysiskt rum per barn, men ett eget utrymme som bara är barnets.
Sonen hade eget rum från att han föddes, men vi samsov i hans rum tills han var ca 4. Kan tillägga att jag var ensamstående.