• Omorfia

Bröstlyft/bröstförminskning - Gick det att amma?

Du som har gjort ett bröstlyft/-förminskning där man flyttat på bröstvårtan, funkade amningen för dig?

Om du fått flera barn och det funkat med minst ett av dem så röstar du ja.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bröstlyft/bröstförminskning - Gick det att amma?
  • vildovacker1

Jag tror inte det går vid förminskning för då skadas alt tas körtlarna bort. Vid förstoring går det jättebra om inlägget görs bakom muskeln.

• Acefi

Jag har gjort en förminskning och amningen har inte fungerat för nån av mina tre barn tyvärr.

• CeeJay

Jag gjorde en förminskning 1999 och födde barn 2004 och 2005. "Ammade" första barnet i 4 veckor och det fungerade INTE tyvärr. Började ge ersättning efter ca 1,5 vecka när hon rasat i vikt (tycker det var skit att ingen hjälpte mig på BB och nämnde ersättning trots amning vs barnets vikt-undersökning gjordes).

Med andra barnet gav jag ersättning från dag 1 men jag "delammade" i 2 veckor.

Har fått för mig att dom båda fått  några droppar, de få jag hade, i alla fall

Testade att pumpa, men fyllde inte ens botten på flaskan efter flera minuter (kommer inte ihåg hur länge jag pumpade varje gång men det var inte flera timmar i sträck, men säkert 40-50 minuter och det kom typ 5 droppar..)

• lisenobaby

Jag helammar min dotter på snart 6 månader och det fungerar hur bra som helst!

• Omorfia

Beroende på hur stor förminskning man gör så tar man bort olika mycket bröstvävnad. På en del tar man bara bort extra hud och fett. Vid lyft tar man sällan bort mer än hud. Man anstränger sig också nu för tiden för att inte skära av mjölkgångar i onödan när man flyttar på bröstvårtan.

Jag undrar hur det ser ut för andra eftersom jag inte kunde amma mitt första barn och nu är gravid igen. Enligt Amningsboken får kvinnor som jag sällan problem med amningen medan man på BB säger att man oftast får det. Lite, vem har rätt egentligen..

• Omorfia

Hoppas på fler opererade

Jag tar tacksamt emot röster, vill man vara anonym behöver man inte skriva något i tråden.

Tack igen! {#emotions_dlg.flower}

• Omorfia

Ursäkta om jag är jobbig, men jag tänker puffa lite varje dag för att se om jag får fler röster.

• Risgrynet

Har ett lyft i bagaget. Amningen har funkat med tre av tre barn men med knagglig start med barn ett och tre (med tvåan hade jag amningsnapp i två månader vilket funkade fint). Såriga bröstvårtor (tre månader med ettan, på ena bröstet) och mjölkstockning. Men sedan har jag helammat 6mndr och delammat 12.

• Jessica868686

Gjorde bröstlyft för 10 år sedan, fick en pojke för 7 månader som jag fortfarande ammar.. Har mycket mjölk som sprutar åt alla håll.. Ifrågasätter dock om kvalitén påverkats av operationen då min pojke haft jättemkt problem med magen.. Har ca 10 eller mer "hål" som det kommer mjölk ur på båda brösten.. Han har gått upp i vikt hela tiden men varit missnöjd & väldigt gasig, kräkts mycket sovit lite & korta stunder.. Någon som känner igen sig eller vet något om kvalitén kan försämras när man opererat? Tycker min mjölk ser så vattnig ut.. Kram/ Jessica

• straw2008

Min väninna har förminskat o kunde inte amma. Fick ingen mjölk.

I kinamockaskogen.....
Svar på tråden Bröstlyft/bröstförminskning - Gick det att amma?