Pappa duger inte!
Behöver lite hjälp med en sak. Har en dotter på 2,5 år och har en väldigt stark vilja. Hon är inne i en period (väldigt lång period) och har fått för sig att det är bara mamma som duger. Pappa får inte göra nåt när jag är i närheten. Om jag jobbar eller inte är med så går det bra men så fort jag är nära så skriker hon åt honom om han hjälper henne med nåt, ta på henne kläder, knäppa bilbältet. Han får inte ens pussa henne godnatt längre. Ikväll när vi åt kvällsmat så hölls han en 45 min med att försöka få i henne en sked mat, försökte med att hon bara skulle ta en sked så fick hon tutten o sova sen och allt möjligt...tillslut gav han skeden till mig och jag provade, då åt hon direkt....
Min sambo blir såklart jätte ledsen och deprimerad av det här att det gör ont att se...Jag försöker inte "fjanta" med henne som gör att jag är "mycket bättre" än pappa.
När vi sedan la henne så pratade jag med dottern och sa att pappa blir jätte ledsen när hon gjorde så och att mamma kanske inte ville pussa på henne om hon höll på o vara elak mot pappa. Då fick han pussa henne gonatt. Nu känner jag mig dum...va de elakt av mig o prata så med en 2,5 åring? förstod hon det på rätt sätt?
Va ska man göra i en sådan situation? Alla säger att de bara är en period som dom har. Men den har pågått bra länge nu och tycker så synd om pappan...=( Tycker inte att man får bete sig hursomhelst........
Hjälp tack!