• trollefur

När ska man söka hjälp?

I januari fick jag missfall i v13 och nu i augusti fick jag mf i v6-7.. i mellan det har jag väldigt oregelbunden mens.

När ska man egentligen söka hjälp? har hört att man ska vänta ett år men jag är inte riktigt säker på hur allt såntdär funkar.

Börjar kännas lite oroligt att det aldrig händer någonting.

• Svar på tråden När ska man söka hjälp?
  • JQs

Vid missfall så tror jag man får hjälp efter tre stycken, kan vara olika i olika landsting. Eftersom att du blir gravid så kan du nog inte få hjälp pga att du är ofertil, du har ju blivit gravid. Du kan nog gå till gyn för att kolla upp varför du har oregelbunden mens...

• Ninninn

Beklagar dina missfall ja har själv fått 7 st! så ja vet hur jobbigt du har de!

Man får ingen hjälp förrens efter 3 missfall å då gör dom en vanlig utredning på dig och din kille! oftast visar utredningen inget fel, på oss har dom inte hittat nått vi är jätte friska!!!! tycker de e katastrof med tanke på alla mina missfall nått är ju fel men utredningen här i Sverige visar oftast inget!

Tycker du ska ringa din barnmorska å berätta om din oregelbundna mens kanske att de finns nått du kan få för de iallafall!

Lycka till Kram     

• misswersch

jag har fått 3 missfall och funderar nu sj på hur ja ska gå vidare med detta? va får man för hjälp och vart ska man vända sig?

• dubbelmamma0310

Suck, ja hur många gånger har man inte hört: Ni kan ju bli gravida iallafall! Men det räknas väl inte! Bebisen ska ju växa och må bra, stanna kvar länge nog! Suck!

Vi fick två missfall i v 17, födde fram dem.Jag verkar få  både tysta urinvägsinfektioner och andra oförklarliga infektioner under graviditeterna. Fick sedan en son iv24 med all prematuroro det innebär! Det finns inget svar på varför de inte stannar kvar. Däremot menar läkarna att det är inte lönt att räkna med att få gå längre än vi gjorde med sonen. Han är 8 år nu.
    Vi bestämde oss redan innan vi fick honom för adoption. Nu räknar vi med att få ett ok från Indien då vi fick BB för ett par månader sedan. Men det är så himla segt att vänta!

Svar på tråden När ska man söka hjälp?