lunkentuss skrev 2011-10-02 11:24:39 följande:
De flesta berättelser tycker jag handlar om att "någon tittade ogillande".. Väldigt sällan som någon har sagt eller gjort nåt elakt som med största sannolikhet hade med ens ålder o göra...
Ska man tro familjelivs forum så ser sig väldigt många unga föräldrar (mammor) som offer redan från början o letar sen tecken på att folk är emot dom -alt för bevisa att dom minsann är MOGNA nog... Jag tror i de flesta fall att det het enkelt handlar om att bevisa detta för sig själv egentigen... Osäkerhet kanske?
Har samma uppfattning.
Alt att någon kommenterat att "fryser inte barnet?" Och så har det tolkats in av den unga mamman som att den kommentaren fick hon enbart pga ålder.
Ser också en hel del unga mammor på FL som tar på sig "offerkoftan" och "ser" hugg från alla håll utan att någon ens nämnt något om åldern ofta med kommentarer som
*Man kan vara lika mogen och ha lika mycket livserfarenhet som 14 åring som en 40 åring har
*Jag kommer iaf att orka med mina barn tillskillnad från de som får barn som äldre
*Mina barn kommer iaf inte att få DS som de gör hos de över 35 och div andra påhopp mot de som inte ens nämnt ålder, bara att det är bra att ha en inkomst före man skaffar barn oavsett ålder.
Ibland tror jag "man ser det man vill se"