• WiMe06

Köpa bältesstol, hjälp tack!!

Vi funderar på att vända sonen om i bilen då det börjar bli väldigt trångt i bilen. Vi har sen tidigare en acta graco duoflex som ska kunna användas framåt också men vad jag läst så vill jag helst inte använda den då den inte är säker framåtvänd. Vi har isofix-fästen i baksätet och det känns som att det är mest aktuellt på en ny stol. Men vilken bältesstol ska man välja? Har funderat på britax kidfix eller maxi cosis nya stol ferofix. Är det någon som har erfarenhet utav dessa stolar? Eller kanske tips på annan bra bältesstol. Tar dessa stolar stor plats i bilen? Vi har en BMW 320 och har även en bakåtvänd maxi cosi där bak. Lämna gärna tips på en bra stol med Bra sidokrockskydd Bra nack/huvudskydd Lutningsläge Justerbar längd/bredd Går att göra om till bälteskudde senare Isofix

• Svar på tråden Köpa bältesstol, hjälp tack!!
  • sandra04

Vi har britax kidfix och har varit nöjda med den. den har vi haft i en Golf det fick plats.

• cicci85

Har en britax kidfix och är ganska nöjd. Det jag inte gillar med den är att hornen gör det krångligt att knäppa bältet, bältet glidet ur vid axeln, den är trång vid axlarna, den är hård att sitta på. Atllt det är bättre på Ferofixen så jag skulle välja maxicosi ferofix!

• WiMe06

Tack för svar! Kanske skulle satsa på en ferofix då. Fler med erfarenheter av dessa stolar eller för den delen andra bältestolar?

• WiMe06

Går ferofixen att göra om till en bälteskudde senare? Någon som vet

Svar på tråden Köpa bältesstol, hjälp tack!!