• biigdeal

Unga mammor 2011

Tänkte att vi skulle köra en liten uppföljning av tråden :

www.familjeliv.se/Forum-2-368/m56806418.html

Ifall det kommer nya in hit:
    Kan jag börja med att berätta att jag är 16 år (fyller 17 i Nov), den 8 Juli 2011 förändrades hela mitt liv.
    Min son kom till världen, helt perfekt och underbar va han! =). Han närmar sig 3 månader och de varit de tuffaste månaderna i vårt liv. Vi har kämpat med frejkabyxa och kolik, men nu är allting äntligen som det ska och vi har precis börjar njuta av vårt liv tillsammans ! =)

Blogg: www.eleanormatilda.devote.se

• Svar på tråden Unga mammor 2011
  • Pycke

Men tjenixen igen :D

Simone kröp för första gången idag.. på sin sjumånadersdag! Helt förtrollad.. gud vad dom kan de små! 

• biigdeal
    Pycke skrev 2011-09-26 20:29:48 följande:
    Men tjenixen igen :D

Simone kröp för första gången idag.. på sin sjumånadersdag! Helt förtrollad.. gud vad dom kan de små! 
    Åh guud så mysigt, jag längtar tills Loke börjar med lite mer än att sova äta skratta och kissa/bajsa =)
  • Pycke
    biigdeal skrev 2011-09-26 21:39:10 följande:
    Åh guud så mysigt, jag längtar tills Loke börjar med lite mer än att sova äta skratta och kissa/bajsa =)
    Haha, det gjorde också! Visst var det mysigt när dom var små och kan sakna jättemycket när hon bara låg och sov i famnen. Vill man sitta och mysa i soffan nu så får hon sitta bredvid med sina leksaker och har man tur får man en kram då och då. Beror på vad hon är på för humör xD

Men samtidigt så längtade jag jättemycket tills man kunde leka med henne och hon blev mer självständig, kunde sitta/krypa och så. Det är en så härlig ålder just nu när det händer så mycket! 
  • biigdeal
    Pycke skrev 2011-09-27 08:35:26 följande:
    Haha, det gjorde också! Visst var det mysigt när dom var små och kan sakna jättemycket när hon bara låg och sov i famnen. Vill man sitta och mysa i soffan nu så får hon sitta bredvid med sina leksaker och har man tur får man en kram då och då. Beror på vad hon är på för humör xD

Men samtidigt så längtade jag jättemycket tills man kunde leka med henne och hon blev mer självständig, kunde sitta/krypa och så. Det är en så härlig ålder just nu när det händer så mycket! 
    Haha sant, man kommer sakna tiden när de va så små =). Känns fortfarande helt otroligt att tänka på att man kommer ha ett barn som säger mamma till en trots att man bara är 18 nästa år =).

Jag längtar också, Loke börjar ju närma sig 3 månader och gud det börjar hända grejer nu =). Han börjar bli stor min lilla kille, lite skrämmande.
  • Pycke
    biigdeal skrev 2011-09-27 09:20:14 följande:
    Haha sant, man kommer sakna tiden när de va så små =). Känns fortfarande helt otroligt att tänka på att man kommer ha ett barn som säger mamma till en trots att man bara är 18 nästa år =).

Jag längtar också, Loke börjar ju närma sig 3 månader och gud det börjar hända grejer nu =). Han börjar bli stor min lilla kille, lite skrämmande.
    Haha, ja det går fort! Kommer knappt ihåg när Simone var 3 månader, vad lärde hon sig då egentligen? Hålla i saker kanske? xO

Håller med dig, rätt galet ändå. Men såååå underbart!
  • Eve94

Kikar in här och skriver en annan gång, men jag är här o läser jag med ;) men har aldrig något att skriva om haha. Kramis!

• Pycke
    Eve94 skrev 2011-09-27 18:09:41 följande:
    Kikar in här och skriver en annan gång, men jag är här o läser jag med ;) men har aldrig något att skriva om haha. Kramis!
    Haha, så kan det va! xD
  • chariots

Hur känns mammalivet för er alla nu? Är det jobbigt, svårt, lätt m.m? :)

Själv känns allt så naturligt nu och Alexander är verkligen super snäll förutom igår då han har varit lite gnällig och lika så inatt. Vet inte alls vad som kan vara fel. ;/

Murmeldjuret, hur är det med Simone idag? Har hon ätit bättre? :) 

Alexander 11.08.30 / Justababy.blogg.se
  • biigdeal
    chariots skrev 2011-09-28 09:05:49 följande:

Själv känns allt så naturligt nu och Alexander är verkligen super snäll förutom igår då han har varit lite gnällig och lika så inatt. Vet inte alls vad som kan vara fel. ;/

Mammalivet känns så mycket bättre, jag och Loke har äntligen kommit in i allt riktigt ordentligt efter allting som har varit! =). Sen så har jag även hittat en kille, så jag är väl ungefär hundra gånger gladare och spralligare just nu. Men han bor lite långt bort, men det ska nog ordnad sig. Han är super positiv till Loke, så jag lever lite på små moln för tillfället =).

Vad skönt att allting känns bra för dig! =).
    Jag längtar som en galning tills den 21 Oktober, för att få träffa er och allting! =)
  • Pycke
    chariots skrev 2011-09-28 09:05:49 följande:

Nja, som igår.. :/
Svar på tråden Unga mammor 2011