• Tusensköna

missfall/gravid?

Har ätit en omgång av pergo. Gjorde vul på dag 13 då man såg en slemhinna på 6,7 mm och tre ägg, varav det minsta var 20 mm. Dag 14 fick jag utslag på äl-test.

Dag 22 fick jag en blödning, endast en vecka efter äl. Var inne på vul 3 dagar senare och då såg man endast en slemhinna på 2 mm och konstaterade att jag hade "blött ut", dvs. haft mens. Jag gjorde ett gravtest samma dag som var negativt.

I dag är jag på dag 10 i den nya cykeln (vad jag tror) och tänkte kolla av med äl-test. Jag fick då fullt utslag på testet, det blev ett superstarkt streck intill kontrollstrecket. Jag hade ett gravtest liggandes hemma och testade med det också, och det visar positivt. 

Kan jag vara gravid nu trots att man bara såg en tunn slemhinna på vul, eller kan det vara sena rester av ett missfall?
  • Svar på tråden missfall/gravid?
  • sannasess

efter ett missfall kan hormonerna fortfarande finnas kvar i kroppen, kan ta allt mellan några dagar till veckor innan det försvinner helt.
    I annat fall kanske du rent av är gravid :)

Håller tummarna

kram

• Tusensköna

Ja, det troligaste är väl att det är ett mycket tidigt missfall.

Finns det ens någon teoretisk chans för att man kan vara gravid om läkaren har sett en slemhinna som bara är 2 mm så tidigt?

• sannasess

ja det tror jag säkert, varf inte liksom? låter konstigt om man inte skulle kunna vara det, man kan ju aldrig veta bara hoppas på det bästa :) tidig graviditet ser man ju istort sett ingenting ..
    om det är missfall lär d visa sig, du måste ju fått en ny tid till VUL? 

• sannasess

jag tror dock på ett rester från ditt missfall =/ var med om exakt samma sak, dom fick göra en skrapning på mig =/

Svar på tråden missfall/gravid?