• HEH

Hjälp! hur fungerar bröstpump mendela swing? snabbt svar!

Har lånat en sån pump av en kompis då jag ska iväg några timmar imorgon, vill pumpa ut för att inte få ont!
    Men har nu suttit i 45 min med ett bröst o det kommer inte EN droppe!?
    den låter i olika lägen, trycker på + för att öka på den, kommer ändå inget! de är inte tomma heller....
    vad är felet? någon som har en susning?
    Tack!

• Svar på tråden Hjälp! hur fungerar bröstpump mendela swing? snabbt svar!
  • mmn1

Första läget är till för att stimulera bröstet en stund och det andra är till för att pumpa ur mjölken. Det som är lite längre sug i eller hur jag ska beskriva det är det programmet som får ut mjölken.

Har du provat att trycka på knappen med pil och droppar på? Har för mig att det var där man bytte till rätt program.
    Var sen noga med att hålla mjölkuppsamlaren tätt emot bröstet. Har själv varit med om det inte har varit helt tätt och att det därför inte hände något.

• mmn1

Kolla även att slangen sitter i ordentligt i båda ändar. Det kan också vara orsaken till att det inte kommer någon mjölk. Jag satt oftast lite framåtlutat när jag pumpade då jag tyckte att det underlättade.

• HEH

nej, bröstvårtan rör sig inget alls!
    sladdar sitter som de ska, håller tätt till bröstet oxå, ingen luft emellan.
    passar liksom denna apparat för alla? tänkte om jag har för litet el stort bröst el vårta på nå vis? fast jag är väl ganska normal...
    så typiskt att man bara trodde det skulle funka så lätt! gahhh....
    försöker på här ja´, men inte en droppe. Har hållit på ett bar atg nu. Har bytt bröst oxå, tänkte om det var "fel på det första.

• mmn1
    HEH skrev 2011-09-23 22:12:14 följande:
    nej, bröstvårtan rör sig inget alls!
    sladdar sitter som de ska, håller tätt till bröstet oxå, ingen luft emellan.
    passar liksom denna apparat för alla? tänkte om jag har för litet el stort bröst el vårta på nå vis? fast jag är väl ganska normal...
    så typiskt att man bara trodde det skulle funka så lätt! gahhh....
    försöker på här ja´, men inte en droppe. Har hållit på ett bar atg nu. Har bytt bröst oxå, tänkte om det var "fel på det första.
    Bröstet/bröstvårtan ska röra sig av vakumet som blir. Ungefär som att tratten man har över bröstet suger tag i bröstet. Är du säker på att pumpen fungerar? Så det inte beror på att det är något fel på den?
  • Giraff

Kan det vara så att den vita lilla plastpluppen inne i pumpen inte sitter tätt?

För om bröstvårtan inte rör sig har du monterar fel, eller så är den trasig.

• Nenta

jag lånade en sån från bb när jag hade mjölkstockning. Jag satt ihop den fel första gången och de gick inte då. ventilen som finns på, måste vara väldigt hårt iditsatt. Viktigt att altl sitter som de ska stod det i bruksanvisningen annars funkar det inte.

• HEH

Ok. Fick inte ut något alls...
    Slutade med att jag stod o handmjölkade i duschen på spat jag var på den dagen. Lille Love fick ersättning då han inte fick följa med in på behandling o senare på kvällen. Fick ha turen att följa med på dagen (möhippa).

Men tack snälla för svaren!

Svar på tråden Hjälp! hur fungerar bröstpump mendela swing? snabbt svar!