• gulletussan

Mer magont av tetra?

Jag söker erfarenheter av att ge ersättning på tetra (babysemp i vårt fall). Vi tycker oss se tendenser att vår kille (1 mån) får mer ont i magen av tetra än av pulver. Samma var det med vår stora tjej (nu 2,9år) Finns det fler som har samma upplevelse?

• Svar på tråden Mer magont av tetra?
  • Muslimska mamman

Jag behöver späda ut mjölken jag ger mitt barn, så blir det pulverform tar jag alltid ett mått mindre än vad det ska vara. Så för mig förvånar det inte om tetrorna är svårare för mitt barn, eftersom de är fullmåttade. Testa med Nan tetra och se om det är bättre.

• FrökenLöken

Min lilla fick också ont i magen av tetran, om hon ens drack den. Den verkar inte vara lika god ... =)

• Outstanding
    gulletussan skrev 2011-09-20 20:50:50 följande:
    Jag söker erfarenheter av att ge ersättning på tetra (babysemp i vårt fall). Vi tycker oss se tendenser att vår kille (1 mån) får mer ont i magen av tetra än av pulver. Samma var det med vår stora tjej (nu 2,9år) Finns det fler som har samma upplevelse?
    Vi upplevde det helt tvärtom, när killen var mindre och hade problem med magen verkade det som om babysemp tetra var "mildare" för magen än pulvret.

Det verkar vara så himmlans olika de där.
    Miliam, du är de finaste mamma har. <3
  • gulletussan

Tack för svar! Intressant att se hur olika det är.

Svar på tråden Mer magont av tetra?