• Anonym

Finns det memory för barn i 3-4 årsåldern?

Gillar 3-4 åringar att lägga memory? 
    I så fall var har ni köp dessa någonstans?

• Svar på tråden Finns det memory för barn i 3-4 årsåldern?
  • Min högsta önskan

Min fyraåring fick sitt första memory när han var runt tre. Han gillar det! Är köpt i en vanlig leksaksbutik. Han har både med bamse och dinosaurier.

Stolt mamma till HERMAN född 070129 och THEO född 090423
  • LitetBus

Precis som Min högsta önskan så fick min son Bamse-memory och dinosaurie-memory vid 3 års ålder Jättekul tycker sonen!

Jag tror det är Kärnan som är märket på dessa memoryn, och de finns i vanliga leksaksbutiker

• Queenie70

Det borde ju gå med vilket memory som helst. Har man ett litet barn så kanske man halverar antalet rutor så att det inte blir så många att välja medan helt enkelt.

• Anonym
    LitetBus skrev 2011-09-19 13:01:25 följande:

Precis som Min högsta önskan så fick min son Bamse-memory och dinosaurie-memory vid 3 års ålder Jättekul tycker sonen!

Jag tror det är Kärnan som är märket på dessa memoryn, och de finns i vanliga leksaksbutiker

Tack för svaret!

Vad kostar de spelen på ett ungefär?
  • Faile

Min 4-åring älskar memory. Köpte ett spökmemory förra veckan som han klarar jättebra. Min svägerska gjorde ett eget memory genom att klä kartongbitar med foton av släktingar. Jättefint och barnen älskar det.

Sluta jiddra, börja trolla!
  • Anonym
    LitetBus skrev 2011-09-19 13:05:19 följande:
    Dinosauriememoryt kostade 70 kr eller något sådant.
    Här kan du kika in och kolla lite
    lekmer.se/leksaker/spel/memoryspel/
    Tack alla för svar och tips!{#emotions_dlg.flower}
  • cloudberry79

Vi har ett par memoryspel, i början plockade vi bort några par för att vi skulle jobba med regler och sånt. Sonen gillar memory, men lottospel är ännu roligare! (Där man har brickor med ett antal figurer och drar en lott åt gången, då letar man inte par utan jämför bara med de bilder man har på sin egen lottobricka).

If you love me - please don't feed me!
  • Anonym
    cloudberry79 skrev 2011-09-19 13:28:26 följande:
    Vi har ett par memoryspel, i början plockade vi bort några par för att vi skulle jobba med regler och sånt. Sonen gillar memory, men lottospel är ännu roligare! (Där man har brickor med ett antal figurer och drar en lott åt gången, då letar man inte par utan jämför bara med de bilder man har på sin egen lottobricka).
    Ahhh... så kan man göra också!

Tack för det tipset!{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Finns det memory för barn i 3-4 årsåldern?