• cadillacbabe

Hur/vad skulle ni göra ?

Jag hämtade upp mitt ena barn i skolan lite tidigare en dag. Då när vi var på väg till bilen så såg vi några av dom äldre killarna på skolan (14-15 års åldern) stimma runt en lyktstolpe och vid närmare beskådning så hadde en av dessa grabbar fått fatt i en silvertejps rulle och helt enkelt tejpat fast en annan grabb i stolpen rätt så rejält. Han som satt fast såg mindre road ut medans den som tjepade tydligen hadde jätte skoj och var på hejad av dom andra som fanns på platsen. Folk flockade sej i fönster å så så att det va ett rejält liv runt denna stolpe. Jag parkerade där inte våran bil sågs och fick tag i några lärare på skolan som gick ut till denna stolpe. sen vet inte jag hur det slutade för jag åkte iväg med hänsyn till min son.

Till saken hör att denna som tejpade bor granne med oss och har ställ till ett mindre helvete i sommar för oss (inbrott i vårat hem som ej kunde styrkas men en granne som såg att det var han, inslagen bilruta på våran Cadillac 58a osv osv)

Så nu står jag i valet å kvalet om jag ska våga ringa upp rektorn på skolan för att fråga hur det löste sej,för jsag undrar om det hela tystades ner eller har det vidtagits åtgärder för de inblandade?. Eller bör man göra en polisanmälan på händelsen om skolan inte gjort nåt åt saken?
    För jag vet ju egentligen inte om den som tejpats fast tillät detta eller om han helt enkelt var utsatt för en ren mobbning 

Jag vill ju egentligen inte ha mer problem från grabben men känner att så här får det inte vara på en skola där mina barn går och som dessutom är en kombinerad låg/högstedie skola vilket kan göra att min 10åring lätt kan bli utsatt för denne kille. 

Vad skulle ni ha gjort?? 

• Svar på tråden Hur/vad skulle ni göra ?
  • cadillacbabe

Jag har pratat med rektorn på skolan och talat om att sker det inte nån utredning där så kommer jag att polisanmäla händelsen.

Svar på tråden Hur/vad skulle ni göra ?