• Wilmis07

Brio primo med bas.

Har kollat på ett Brio primo babyskydd med Brio primo bas med bälte och isofixfäste,känner mig en aning trög nu Skämsmen kan man fästa basen med säkerhetsbältet bara så som man gör på en Acta graco logico? Att man kan fästa själva stolen med säkerhetsbältet vet jag ju men är ju så smidigt med att bara klicka i stolen i basen.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Svar på tråden Brio primo med bas.
  • Huleni

Ja du kan fästa basen med enbart bälte om du inte har isofixfäste i bilen. Sitter stabilt och bra ändå :)

• Jeessaan

Vi har en Brio brimo till våran son!
    Förstår inte riktigt hur en Acta graco logico fungerar men vi fäster basen med säkerhetsbältet och sen klickar i babyskyddet.
    Så basen sitter hela tiden fast i säkerhetsbältet på bilsätet medans du bara klickar ur babyskyddet när du ska ta ut den ur bilen. 
    Vill du ta ut basen klickar du bara loss bältet och tar ut den.

Hoppas du förstod min röriga förklaring! :) 

• Wilmis07

Tack Känner mig en aning trög

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • AuPappa

Jag har en Brio Primo med bas och blir inte klok på hur jag sätter fast den med bältet.
    I ena bilen (volvo) har jag isofix fram, och det är inga konstigheter. 
    Men i andra bilen, (Passat) så går det inte att sätta in isofixfästen oh man måste således sätta fast antingen basen eller stolen med bilbältet.

Jag gjorde ett halvhjärtat test med bilbältet innan jag fått isofixfästena på plats i volvon, och tycker att bilstolen satt helt värdelöst. Skall det vara så, någon som har tips på hur jag sätter fast grejerna med bara bilbälte?

Svar på tråden Brio primo med bas.