• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • fancyr
    Anonym4848 skrev 2024-05-06 07:51:37 följande:

    Hade BIM 4 eller 5/5 och igår kunde man ana ett streck men extremt svagt, sambon kunde inte se det ens. Med förra barnet plussade jag starkt på BIM så tänkte att detta är inget. Nu på morgonen är det tydligare men fortfarande så svagt? För att vara bim +1 eller +2? Bifogar bild..
    Orolig för utomkveds osv..


    Det där är positivt . Hcg ökar inte så snabbt mellan dagarna. Prova om någon dag igen 😊
  • Anonym4848
    fancyr skrev 2024-05-06 18:15:13 följande:
    Det där är positivt . Hcg ökar inte så snabbt mellan dagarna. Prova om någon dag igen 😊
    Jo det förstår jag..tänkte att det är "för" svagt för att vara 1-2 dagar efter BIM? Hade mkt starkare med förra barnet.. :/
  • Neeaaa
    Anonym4848 skrev 2024-05-06 20:21:28 följande:
    Jo det förstår jag..tänkte att det är "för" svagt för att vara 1-2 dagar efter BIM? Hade mkt starkare med förra barnet.. :/
    Alla graviditeter är olika. Snöa inte in dig på din förra graviditet och hur den va kontra nu. Du är gravid, njut <3
  • Leah56
    Plussade i torsdags väldigt svagt med rfsu sticka, tog ett clearblu digitalt som sa gravid. I fredags tog jag med clearblue digitalt visade 1-2 skulle haft mens i söndags. Nu har testen ej blivit starkare och digitalt har inte ändrat veckor, antar det är missfall på g? Med mina andra barn har veckorna ändrst fort. Tycker inte stickorna varit speciellt starka alls och nu ännu svagare att de knappt syns bim+2. Era erfarenheter av missfall? när kommer blödningen? Så psykiskt jobbigt att vänta🙁
  • Anonym (Anoca)
    Leah56 skrev 2024-05-07 13:11:32 följande:
    Plussade i torsdags väldigt svagt med rfsu sticka, tog ett clearblu digitalt som sa gravid. I fredags tog jag med clearblue digitalt visade 1-2 skulle haft mens i söndags. Nu har testen ej blivit starkare och digitalt har inte ändrat veckor, antar det är missfall på g? Med mina andra barn har veckorna ändrst fort. Tycker inte stickorna varit speciellt starka alls och nu ännu svagare att de knappt syns bim+2. Era erfarenheter av missfall? när kommer blödningen? Så psykiskt jobbigt att vänta🙁
    Tyvärr ser det inte ljust ut om du nu på bim+2 inte har synliga test när de varit synliga för några dagar sen 
    är nog en sk kemisk graviditet där ägget implanteras men ej utvecklas mer 
    ledsen för din skull ! 
  • Anonym (Anoca)
    Anonym (M) skrev 2024-05-06 10:54:47 följande:
    Ser tyvärr är inget här 
  • Leah56
    Anonym (Anoca) skrev 2024-05-07 20:24:36 följande:
    Tyvärr ser det inte ljust ut om du nu på bim+2 inte har synliga test när de varit synliga för några dagar sen 
    är nog en sk kemisk graviditet där ägget implanteras men ej utvecklas mer 
    ledsen för din skull ! 
    Ja precis, testerna har varit ganska svaga hela tiden och inte ändrats. Hur lång tid tar de innan man blöder ut de då om de är kemisk?
  • Anonym (Anoca)
    Leah56 skrev 2024-05-07 20:33:42 följande:
    Ja precis, testerna har varit ganska svaga hela tiden och inte ändrats. Hur lång tid tar de innan man blöder ut de då om de är kemisk?
    Brukar bara bli som en mens som är några dagar sen 
    oftast märker man inget alls om man inte testar
  • Leah56
    Anonym (Anoca) skrev 2024-05-07 21:19:35 följande:
    Brukar bara bli som en mens som är några dagar sen 
    oftast märker man inget alls om man inte testar
    Brukar man ha gravid symtom ändå? Eller är det bara kroppen som spelar en ett spratt. Är väl bara invänta då
  • Anonym (Anoca)
    Leah56 skrev 2024-05-07 21:29:21 följande:
    Brukar man ha gravid symtom ändå? Eller är det bara kroppen som spelar en ett spratt. Är väl bara invänta då
    Man kan hinna ha det i några dagar ja 
  • Anonym4848
    Neeaaa skrev 2024-05-07 11:45:13 följande:
    Alla graviditeter är olika. Snöa inte in dig på din förra graviditet och hur den va kontra nu. Du är gravid, njut <3
    Hehe tack för ärligt svar! Hoppades jag kunde bara njuta men mycket tankar på om vi verkligen är redo för ett till barn. Men förhoppningsvis naturligt att såna tankar också kommer..
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester