• sevgilim

Pappan tar med barnen på jobbet som bussförare!?

Hej, snälla hjälp mig

Pappan till mina barnen är bussförare. Han tar med barnen på jobbet och låter dem sitta där och åka runt med honom när han jobbar. Vem ansvarar för barnen? Vad händer om en olycka händer och bussen ska utrymmas, ska pappan ta hand om barnen och föra dem i säkerhete, eller sköta sitt jobb och ta hand om passagerarna?
    Skulle du vilja åka i en långfärdsbuss, där du ser att föraren har med sina barn, utan någon barnpassare?

Vad ska jag göra???

• Svar på tråden Pappan tar med barnen på jobbet som bussförare!?
  • Curious

Vet du varför han tar med sig barnen? Har de inte plats på någon förskola?

• sevgilim

De har plats på förskola och han gör det för att "umgås" med barnen, trots att han är ledig på fredagen.

• sevgilim

Som imorgon, så "hotar" han med att ta med det äldsta barnet klockan 6 på morgonen, till sitt jobb, för att bara åka runt i bussen... Med passagerare.

• sevgilim

Pappan påstår att chefen tycker att det är okej, men jag har ju egentligen ingen aning.
    Han säger även att "alla gör det", vilket jag aldrig sett...

• kellikopter

Men dom har väl bälte på sig? verkar ju säkrare att åka buss än att sitta på förskolan och bli biten av en annan unge, haha

• Betty Ballbreaker

Om en olycka händer, vad tror du själv? Klart att pappan tar hand om barnen först! Och varför skilja på "passagerarna" och "barnen"? Åker barnen med, är de passagerare.
    Jag åkte ofta med i min pappas lastbil när jag var liten och jag älskade det!
    Jag tycker att frågan du ska ställa dig är: vad tycker barnen om att åka med på bussen?

• såffan
    Betty Ballbreaker skrev 2011-09-15 00:28:51 följande:
    Om en olycka händer, vad tror du själv? Klart att pappan tar hand om barnen först! Och varför skilja på "passagerarna" och "barnen"? Åker barnen med, är de passagerare.
    Jag åkte ofta med i min pappas lastbil när jag var liten och jag älskade det!
    Jag tycker att frågan du ska ställa dig är: vad tycker barnen om att åka med på bussen?
    håller helt med och så länge barnen tycker det är roligt att åka med i bussen så är det väll absolut inget fel på att han tar med dom?
  • coloredsnow

Är du barnens mamma? det låter så.

För min del som passagerare skiter jag fullständigt i om chauffören har noll biologiska barn med sej eller hundra så länge som han gör sitt jobb ordentligt. och det tror jag ärligt inte att du har bedömt.
    Om barn stör chauffören i hans jobb har de inget i bussen att göra men det gäller hans barn likaväl som vrålande ungar i barnvagnar, bråkiga tonåringar, sura klimakteriekärringar och illmariga pensionärer.
    Alltså är det främst en fråga för hans chef och han och inte du som ska tackla det problemet om det nu är det.

Risken är väl att barnet har aptrist efter ett tag, har du frågat henne? Hon kanske tycker att det är jättekul och då är det mer fel av dej att stoppa det pga att ni verkar ha samarbetsproblem.

Hur många busschaufförer känner du? Det är rätt relevant när du säger att du aldrig sett chaufförer inte har med sej sina barn. Nej, inte varje dag året om men visst är det mycket vanligt.

• TEDDEN

Måste bara fråga; sitter barnen i passagerarsätet då? Låter ju skoj....

Svar på tråden Pappan tar med barnen på jobbet som bussförare!?