• Biinzan

Min dotter skrattar inte så mycket och är 5 månader. Normalt?

Min dotter på 5 månader skrattar inte..
    Hon gör glädjetjut och skriker med den ljusaste rösten och hur högt som helst, de bara skär i öronen.
    Hon har skrattat några gånger, med ljud.
    Vi busar och leker och är sociala med henne, hela tiden. Är lite orolig över att hon kan vara sen i utvecklingen? Men hon flinar och är glad, hon lyser upp med hela ansiktet när man busar & pratar med henne! Hon älskar det :)

Emilia 13/4-11. Jag älskar dig min underbara dotter
  • Svar på tråden Min dotter skrattar inte så mycket och är 5 månader. Normalt?
  • Biinzan
    Cloudberry skrev 2011-09-12 12:26:46 följande:
    Fullständigt normalt.
    :)
  • angeleye82

Hej!

Min dotter är 7 månader och hon skrattar inte heller hela tiden. Men hon ler mycket och det visar ju att ho är glad. Tror inte du ska oroa dig! Är säkert helt normalt:)

• Biinzan
    angeleye82 skrev 2011-09-13 07:51:09 följande:
    Hej!

Min dotter är 7 månader och hon skrattar inte heller hela tiden. Men hon ler mycket och det visar ju att ho är glad. Tror inte du ska oroa dig! Är säkert helt normalt:)
    Okej! Jo våran dotter ler hela tiden, speciellt när hon ser oss och när vi busar med henne. Då lyser hon upp med väärldens smile.
  • Maxbox

Vi har en dotter som också tjuter mest. Det där bubblande skrattet kommer mer och mer (hon är 8 mån) men det är mest bara hennes storebror som lyckas få henne att bubbla så. Jag tror bara att hon är kräsen=)

• Biinzan
    Maxbox skrev 2011-09-17 00:34:05 följande:
    Vi har en dotter som också tjuter mest. Det där bubblande skrattet kommer mer och mer (hon är 8 mån) men det är mest bara hennes storebror som lyckas få henne att bubbla så. Jag tror bara att hon är kräsen=)
    Hehe aa okej :) Jo visst kan det vara så. Det kommer nog med tiden!
  • SandraNojd

Min dotter är PRECIS likadan! Hon har skrattat ett fåtal gånger men nu tar jag hennes "glädjetjut" som skratt :) 

• Biinzan
    SandraNojd skrev 2011-09-20 10:17:26 följande:

Min dotter är PRECIS likadan! Hon har skrattat ett fåtal gånger men nu tar jag hennes "glädjetjut" som skratt :) 

Okeej :) Skönt att veta att man inte är ensam. Hehe jo de har jag också börjat göra :) 
  • Mamma till T

Nej ALLA som är fem månader skrattar HELA tiden ;)

• Biinzan
    Mamma till T skrev 2011-09-20 13:13:40 följande:
    Nej ALLA som är fem månader skrattar HELA tiden ;)
    haha om de vore så ändå :P
  • pågmamman

Min son skrattar mycket med ljud i perioder. Varje gg han får en tyst period blir jag helt förvfärad - vänjer mig aldrig! Samma med de där tjutandena & sjungandena. Han har haft en lång period med mycket ljud & nu e han mestadels tyst - obehagligt... Men tydligen normalt! Han e 5,5 månader & "tystande" för ca 1 vecka sedan. Men han ler & skrattar åtminstone utan ljud - tack & lov....

• ToK

Min tjej är 7 månader och jag kan räkna de tillfällen som hon verkligen SKRATTAT på händerna. Hon ler mest, tjuter lite ibland :) Hon är sååå himla go, men jag längtar så tills hon börjar skratta lite mer ordentligt. Jag och pappan kämpar järnet varje dag men hon är mer kräsen än så ;) Eller så är vi inte så roliga som vi tror att vi är, haha. Vi är för trista helt enkelt!

• hejsonja

Ditt barn är helt i sin ordning och du har ingenting att oroa dig för. 

Vissa barn skrattar inte åt allting och tack gode gud för att det finns människor som inte skrattar oavbrutet hela tiden. Att det finns en skön blandning liksom. 

Svar på tråden Min dotter skrattar inte så mycket och är 5 månader. Normalt?