• Cloudberry

Hur klarar era barn av att äta så mycket åt gången?

Min drygt 5 månader gamla son får i sig max 100-130 ml vid varje mål och denna mängd äter han oavsett om jag väntar 2 timmar eller 4-5 timmar så givetvis så får han då äta med tätare intervaller.

Har läst att många barn redan vid 2-3 månader kan smocka i sig 210 ml per gång.
    Kräks inte barnet upp hälften då? 

• Svar på tråden Hur klarar era barn av att äta så mycket åt gången?
  • Angelica8912

Tar de lång tid för honom att äta den mängden? Vilken dinapp har ni? Kanske dags att byta? Jag vet inte men man får ju prova sig fram :)

Min tjej som är 6 mån äter 150 ml åt gången och nu när vi bytte dinapp så äter hon 180 ml under kortare tid. Var 4e timme.

• Cloudberry
    Angelica8912 skrev 2011-09-12 11:31:24 följande:
    Tar de lång tid för honom att äta den mängden? Vilken dinapp har ni? Kanske dags att byta? Jag vet inte men man får ju prova sig fram :)

Min tjej som är 6 mån äter 150 ml åt gången och nu när vi bytte dinapp så äter hon 180 ml under kortare tid. Var 4e timme.
    Han har tvåan nu, trean rinner för fort än så länge så det är redan testat.

Om man slår ut det så får han ju i sig runt  210 per fjärde timme fast det är uppdelat i två-tre omgångar. 
  • Eleonor01

Min pojke e fyra månader å äter mindre fler ggr än mycket få ggr per dag. Cirka 90 - 120 ibland 150 var tredje timma plus minus. Det har han gjort sen vi började med ersättning när han var två månader. Delammar fortfarande å ja vi har den större dinappen :)
    Bra tycker jag få det e så man ska äta i framtiden :)
    Bara ungarna e mätta å belåtna så spelar det väl ingen roll hur mycket de äter per gång?!?!

• Cloudberry
    Eleonor01 skrev 2011-09-12 11:40:17 följande:
    Min pojke e fyra månader å äter mindre fler ggr än mycket få ggr per dag. Cirka 90 - 120 ibland 150 var tredje timma plus minus. Det har han gjort sen vi började med ersättning när han var två månader. Delammar fortfarande å ja vi har den större dinappen :)
    Bra tycker jag få det e så man ska äta i framtiden :)
    Bara ungarna e mätta å belåtna så spelar det väl ingen roll hur mycket de äter per gång?!?!
    Precis
  • Eleonor01

Kan tillägga att han i 63cm lång å vägde 6930 g förra måndagen! :) ingen lite pojke längre. Han vägde bara 3090 g när jan föddes. :)

• Outstanding
    Cloudberry skrev 2011-09-12 11:27:56 följande:
    Min drygt 5 månader gamla son får i sig max 100-130 ml vid varje mål och denna mängd äter han oavsett om jag väntar 2 timmar eller 4-5 timmar så givetvis så får han då äta med tätare intervaller.

Har läst att många barn redan vid 2-3 månader kan smocka i sig 210 ml per gång.
    Kräks inte barnet upp hälften då? 
    Förstår inte hur du kan använda ordet "smocka" i sig i ett sammanhang när det handlar om barn/bebisar.
    En bebbe äter ju tills den är mätt och så mycket den behöver.

Den smockar ju inte i sej!! Skrattande
    Miliam, du är de finaste mamma har. <3
  • attflaskmata

Min bäbis åt aldrig enligt vad som stod på paketen eller vad andra bäbisar åt. Han åt alltid mycket mindre - och oftare. Bäbisar är olika helt enkelt. Så länge han går upp i vikt finns inget att oroa sig för.

• Druantia

Min dotter är 3 månader, hon äter 210-240 på morgonen. Under resten av dagen äter hon mellan 120-150. Sista målet äter hon vid 19-20 på kvällen, och första äter hon runt 07-08 på morgonen.

• morotsland

Barn är ju olika hungriga. Min fyramånaders äter nästan 400 på morgonen (och kräks inte) men han är också rätt lång och knubbig. Jag förstår inte riktigt problemet, de tar väl så mycket de vill ha.

Svar på tråden Hur klarar era barn av att äta så mycket åt gången?