• Nutta

Sätta blöja bak-och-fram?

Jag undrar om någon vet om Pampers (baby dry) går att vända på och sätta bak- och- fram?
    Kunde inte finna info på deras hemsida.

Sonen 1år, rycker konstant av den och första tanken är ju en up&go. Tyvärr är han en spinkis och de är fortfarande förstora.

- Jobbar inom äldreomsorgen där vissa blöjor är konstruerade att kunna vändas på vid behov, andra inte. Dock vet jag ju inte om barnblöjor kan ha samma funktion..

Någon som vet eller har något annat fyndigt förslag?
    I min egen bubbla gör alla på Mitt sätt -det enda rätta och där finns varken hyenor, ordpoliser eller spydingar!
  • Svar på tråden Sätta blöja bak-och-fram?
  • Dixie

det borde ju gå, men om du har en body på honom kan han väl inte ta av blöjan.............

• AannaH

up&go Liberos har mindre storlek än pampers. Min dotter kan inte ha pampers up&go för dom är för stora men däremot funkar liberos.

Robin -97 Nemo -05 Elina -10
  • pp08

har själv även provat Lidls blöjor, tycker de är smala men vet inte om det skulle passa ditt barn.

Använd body, då kan han inte dra av blöjan.!

♀ 090619
  • Tutilure

För oss fungerade det bra med ett par blöjtrosor utanpå blöjan.

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • Nutta

Tack för tipset om Libero och Lidls up&go! Ska verkligen testa dem.

När kläderna är på så brukar det inte vara någon fara. Använder dock inte så mycket bodys då han blir alldeles för varm i dem. Han är en väldigt varm kille och går ofta bara i blöjan. Speciellt på natten. När det blir kyligare så är det inga problem med body, men just nu är här för varmt för det..

Har funderat på underbyxor, men då är det stort i midjan istället. Vet ni var sådana finns att köpa? Jag tycker att jag letat överallt, men kan aldrig finna några?

I min egen bubbla gör alla på Mitt sätt -det enda rätta.
  • Nutta
    Tutilure skrev 2011-09-11 21:30:35 följande:
    För oss fungerade det bra med ett par blöjtrosor utanpå blöjan.
    Tanken har som sagt slagit mig. Var hittade du dessa och var de stora i midjan?
    Har nämligen letat överallt (tycker jag) och aldrig funnit några!
  • mamma till tre busungar
    Nutta skrev 2011-09-11 21:39:56 följande:
    Åhlens och HM har haft förut iaf
  • Nutta

Sedärja.. jag får väl kika på Åhléns. Har en bit att åka dit så där har jag aldrig letat, bra tips -tack!

• Tutilure
    Nutta skrev 2011-09-11 21:39:56 följande:
    de jag köpte var då från Pop, kommer inte ihåg om de stora i midjan,men det tor jag inte. Har spinkisar här hemma.
    Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
Svar på tråden Sätta blöja bak-och-fram?