• Mim83

Hur får jag min dotter att ta nappflaskan?

Min dotter tog både napp och nappflaskan i början, men nu har hon "glömt" hur man gör. Någon som har några bra tips på hur man lär henne att ta nappflaskan igen? Jag blir väldigt låst eftersom jag måste ha henne med eller vara i närheten så att hon kan få mat. Hon är fyra månader gammal. 

• Svar på tråden Hur får jag min dotter att ta nappflaskan?
  • Jess86

Pröva ett lite större hål men inte alltför stort i nappen till flaskan.
    Pröva att låta pappan ge till en början eftersom hon kan bli lite förvirrad om du ger.
    Pröva MAM:s flaskor om du inte redan har dom!

• attflaskmata

Amma först och när hon kommit igång och suger och mjölken rinner, byt då snabbt till flaska. Det kan funka!

/petra 

• lier1979

Jag hade i lite fruktdryck men min dotter är snart 8 månader och det var i vällingen jag hade i det och sedan trappat ner. Hon totalvägrade innan men sen fungerade det!

• MammaTillOliver
    lier1979 skrev 2011-09-19 16:49:56 följande:
    Jag hade i lite fruktdryck men min dotter är snart 8 månader och det var i vällingen jag hade i det och sedan trappat ner. Hon totalvägrade innan men sen fungerade det!
    den där drycken som finns på flaska? Min son blir snart 8 mån o är knäpp me vällingen...hur mycke hade du i?
    Oliver 24/1-2011
  • lier1979

Första gången fick hon bara vatten och fruktdryck så hon kände igen smaken! Första gången hade jag nog 1/3 fruktdryck och 2/3 vtn. Nu har jag ca 130 ml vtn och 20 ml fruktdryck, trappar ner den! Fungerar jättebra för oss! Första amningsfria natten i natt! :D

• MammaTillOliver
    lier1979 skrev 2011-09-22 20:27:42 följande:
    Första gången fick hon bara vatten och fruktdryck så hon kände igen smaken! Första gången hade jag nog 1/3 fruktdryck och 2/3 vtn. Nu har jag ca 130 ml vtn och 20 ml fruktdryck, trappar ner den! Fungerar jättebra för oss! Första amningsfria natten i natt! :D

okej tack :) jag ska testa o hälla i lite imorrn kväll när han ska få välling. han gillar ju dom där dryckerna så ja kan ju hälla i en skvätt =) fast han är så smart så han spottar väl ut de :P
    Oliver 24/1-2011
Svar på tråden Hur får jag min dotter att ta nappflaskan?