Det här med hockey i elitserien...
Nu kommer nog alla undra om jag fått en puck i huvudet, men lite råd på vägen vore trevligt =)
Jag är gravid i vecka 16. Bor i Luleå som är en riktig hockeystad. Självklart älskar jag Luleå hockey och har till och med arbetat med dem några år. Nu studerar jag. Innan jag flyttade till Luleå bodde jag i en annan stad 50 mil bort. I denna stad var just inte Luleå hockey så himla populära. Detta resulterade i att jag blev mycket mobbad under skoltiden då just hockeytiden var igång.
Nu har jag en sambo som är från Sthlm. Självklart är han Djurgårdare. Inget fel med DIF: are, no offense.
Nu är det ju så att vi är totalt oense om vilket lag barnet ska heja på när det är litet och inte har möjligheten att välja själv. Självklart ska barnet välja själv sedan, absolut.
Jag har redan kollat ut kläder med Luleå hockey-loggan, och ser fram emot att ta med mitt barn på hockeymatcher, precis som min pappa gjorde då jag var liten. Och då jag av erfarenhet vet att man kan bli grymt mobbad som liten om man håller på "fel lag", så hoppas jag att barnet väljer just Luleå i framtiden.
Men min sambo vill ju så gärna att barnet ska få ha DIF-kläder på sig, något jag då är mycket emot... Försöker få min sambo att gå med på att barnet får klä sig i Luleå-kläder under hockeyperioden, så kan han få sköta sommarperioden med fotboll, då Luleå inte har nå lag i allsvenskan. Jag är dock AIK:are i fotboll, men jag kompromissar med min sambo i detta fall att barnet får ha DIF:kläder i fotboll.
Låter det jättehemskt? Säkert skittöntigt i andras ögon, men här hemma är det fullt krig =) Ni kan ju tänka er hur det var då Luleå mötte Dif under slutspelet förra säsongen...