Jag orkar inte med skuldkanslorna. Nu flyttar jag tamejfan hem for mammas skull!
Jag ar sa kluven. Vet varken ut eller in. Vad ar egentligen ok att gora for andras skull?
Jag kan ju borja med att forklara att jag har en underbar mamma. Hon ar den mamma jag onskar att jag sjalv kunde vara at mina barn. Jag har alltid kant mig villkorslost alskad och hon har alltid funnits dar for mig i ur och skur.
Nu blev det sa att jag fann karleken pa andra sidan jorden. Vi var unga nar vi traffades och besok fram och tillbaka blev till langre och langre vistelser innan jag helt plotsligt insag att jag undan for undan skeppat over hela mitt liv. Ja, det var sa det var. Vi satte oss aldrig ner och bestamde att 'ja, nu bor vi har' och jag antar att varken jag eller min familj insag vad en flytt egentligen skulle innebara.
Sedan kom barnen.... Jag visste att mamma skulle bli just den sortens mormor som vill sta sina barnabar nara och ha en san dar nara kontakt som jag sjalv hade med min mormor. Lite svart pga avstand... Sa hon skickar presenter och lagger alla sina pengar pa telefonsamtal och alla sina semesterdagar pa att komma och halsa pa. Lika ofta som hon intygar att 'det viktigaste ar att hennes dotter ar lycklig' kommer hennes sanna kanslor fram. De kommer liksom undeforstatt i saker som hon sager. Att det for henne ar en san enorm sorg att inte fa traffa sina barnbarn mer an nagon gang om aret.
Jag vet att hon inte kan hjalpa hur hon kanner och att hon forsoker dolja hur ledsen hon ar men jag orkar tamejfan inte med dessa skuldkanslor langre. Har om dagen nar hon ringde var barnen och halsade pa hos sin farmor och hon brot typ ihop. Jag alskar verkligen mitt liv har och vill egentligen inte alls flytta hem men nu ar vi anda pa vag att gora det for min mammas skull. Helt tokigt, jag vet. Men jag klarar inte av att veta att hon gar dar hemma pa antidepressiva i hostrusket bara for att hon ar sa ledsen for att jag 'lamnat henne'.
Ar det nagon som har gatt igenom likande situationer? HAr ni flyttat hem i slutandan? Varfor / varfor inte? Hur handskas man med skuldkanslor som dessa??