• Anna o Wilma

JAg vill donera...

Men vart vänder man sig? Bor i Borås.
    Har tre friska barn och har väldigt lätt för att få barn.

Hoppas att mina ägg kan ge någon annan glädje i livet..

• Svar på tråden JAg vill donera...
  • Juliette F

Underbart att det finns människor som du! Skrattande

Aspef - Ägg- och Spermiedonatorernas Förening:
    http://www.aspef.org/ 

Hittade på webben, de kan säkert ge dig info om vart du ska vända dig. Lycka till!  

• Anna o Wilma

tack för era svar =) Ska genast spana in sidorna.. Hoppas att jag kan göra världen enklare för någon åtminstonde.. =)

• camave

bara att kontakta ditt landsting så lotsar dom dig vidare.

jag håller på att donera till uppsala nu. lämnat första blodprovet och ska tillbaka och ta nytt och träffa psykolog nästa månad.....

bra beslut av dig, finns alldeles för få...     

Felicia och Albin, mina underbara små....
  • Åttioettan

Du kommer inte att ångra dig, det är en härlig känsla att kunna hjälpa till lite på det sättet.
    Kolla gärna i min blogg där jag skrev om hela min donationsresa, (under etiketten i högerspalten är alla donationsrelaterade inlägg samlade.) 
    Lycka till.

typisktelins.blogspot.com  

• ze ossis

Åh, tack så mycket för att vi får läsa din fina blogg! Det känns oerhört lugnande att få veta i detalj hur det går till (trots att bilden på sprutorna är ganska läskig!!) :)
    Kommer du att göra om det?

• Åttioettan
    ze ossis skrev 2011-09-05 19:48:30 följande:
    Åh, tack så mycket för att vi får läsa din fina blogg! Det känns oerhört lugnande att få veta i detalj hur det går till (trots att bilden på sprutorna är ganska läskig!!) :)
    Kommer du att göra om det?
    Jag vet själv hur det var innan starten och jag letade information men hittade ganska lite skrivet just av en donator, så därför ville jag dela med mig av ALLT på vägen.
    Jag hade gjort om det om jag bott närmre sjukhuset (eller närmsta som utför äggdonation) och haft körkort... Så det är det praktiska som får mig att avstå just nu. Det blev mycket skjutsande av min man under processen och så stötte jag på lite krångel så det blev ju extra många turer till rmc.
    Men om jag bott närmre, så visst. Helst nu i så fall, då proverna fortfarande gäller och man är godkänd liksom.
  • ze ossis

Så betyder det att om man fortsätter direkt och donerar en gång till så behöver man inte ta om de där blodproverna?? Mäste man prata med kuratorn en gång till eller kan man skippa det också?

• ze ossis

Hihi, jag kan bara prata för mig själv, men ingen orsak, Tatzy :) som åttioettan skrev så fint i sin blogg, så handlar det ju om att hjälpa en medsyster ;) (och bilden och också tagen från hennes blogg - du är så cool, åttioettan!) :)
  • Åttioettan

Nämen åh! Tack. Vem vill inte vara cool liksom?

• Astakvasta

Stort tack till er som donerar ägg!
    Det behövs verkligen och gör enorm skillnad för de som längtar efter barn.

Läste i din Blogg Åttioettan. Du är cool! Cool
    Fint att du skrivit om din donation. Jag har så klart läst många som väntar på ägg´s bloggar.

Heja!

Svar på tråden JAg vill donera...