• Mijala

    Nidblödning..?

    Ja undrar lite vad det är och om ni andra fått en sådan?? Hade aldrig hört talats innan ja läste om folk här som fått de.(trallar runt i min egna värd) ja har fött barn förut å känner igen signalerna min kropp sänder ut om ja inte gått och blitt sken gravid de klart. Men igår när ja skulle lägga mej kom dw någon brunaktig sörja.. Inget kommit idag knappt en pytteskvätt.. Kan de vara de tror ni eller ärr de mens på G ?Enligt mina beräkningar ska den komma i slutet på nästa vecka men... FÖRVIRRAD...

  • Svar på tråden Nidblödning..?
  • Längtar1985

    Hade ÄL 14-16 september och fick ljusrosa blod när jag torkade mig 20 september och tre dar fram. Tog negativt gravtest idag. Tog testet nog för tidigt. Tror ni min blödning kan ha varit nidblödning? Detta är första gången jag provar med pergotime Tacksam för råd...

  • Lexiie
    Längtar1985 skrev 2013-09-23 22:22:48 följande:
    Hade ÄL 14-16 september och fick ljusrosa blod när jag torkade mig 20 september och tre dar fram. Tog negativt gravtest idag. Tog testet nog för tidigt. Tror ni min blödning kan ha varit nidblödning? Detta är första gången jag provar med pergotime Tacksam för råd...
    Det kan det nog vara :) då ska du ha bim snart eller? :)
  • Längtar1985

    Ja enligt ena min app så skulle jag ha BIM 22a sep och enligt min andra app (har två) så BIM 23 sep.. Idag är det 24e och inget än.. Dock har jag ju tagit pergotime som manipulerar ägglossning så svårt att veta när jag borde få mens... :( Hur många dagar efter ägglossning kan man testa som tidigast?

  • Lexiie
    Längtar1985 skrev 2013-09-24 20:22:03 följande:
    Ja enligt ena min app så skulle jag ha BIM 22a sep och enligt min andra app (har två) så BIM 23 sep.. Idag är det 24e och inget än.. Dock har jag ju tagit pergotime som manipulerar ägglossning så svårt att veta när jag borde få mens... :( Hur många dagar efter ägglossning kan man testa som tidigast?
    Hur många dagar efter ägglossning är jag osäker på då inte alla har samma luthealfas (dagar mellan ägglossning och mens). Barnmorskorna jag stött på hittils har sagt 1-2 veckor efter beräknad mens för tillförlitligt resultat :) Om du har någon billig sticka kan du nog kolla redan imorgon med morgonurin annars, du är ju ändå bim + 2-3 
  • Längtar1985

    Vart köper man billiga test? Blir ruinerad. När jag testade mig igår testade jag på kvällen. Visste inte att det skulle vara morgonurin. Hur gick det med ditt test föresten??

  • Lexiie
    Längtar1985 skrev 2013-09-24 22:44:12 följande:
    Vart köper man billiga test? Blir ruinerad. När jag testade mig igår testade jag på kvällen. Visste inte att det skulle vara morgonurin. Hur gick det med ditt test föresten??
    Jo jag vet, apotekets är så onödigt dyra... Du kan kolla på testlagret eller billigatester. Morgonurin är bäst då hormonet är som mest koncentrerat då :) Jag har inte testat än, har bim nästa vecka :)
  • Lexiie
    Längtar1985 skrev 2013-09-30 22:19:31 följande:
    Jag fick min mens... Hur har det gått för dig lexiie?
    Bim -2 får se snart. 
  • Lexiie
    Längtar1985 skrev 2013-10-14 14:04:45 följande:
    Hur har det gått för er här?
    Svagt plus, sen blödning, sen neg. Tror jag missat äl nu dock. Själv då?
  • Längtar1985

    Oj!? Men tror du inte kan vara missfall? :( Ingenting här än. Cykeldag 19 och ägglossning i lördags så vi kör på fyra dagar i rad nu. Hoppas verkligen vi lyckas denna månad.. Ringde vårdgaranti kansliet idag oxå för att få tid snabbare för IVF. Har väntar fyra månader nu sedan remissen skickades.

  • Lexiie
    Längtar1985 skrev 2013-10-14 16:37:47 följande:
    Oj!? Men tror du inte kan vara missfall? :( Ingenting här än. Cykeldag 19 och ägglossning i lördags så vi kör på fyra dagar i rad nu. Hoppas verkligen vi lyckas denna månad.. Ringde vårdgaranti kansliet idag oxå för att få tid snabbare för IVF. Har väntar fyra månader nu sedan remissen skickades.
    Pratade med bm och hon sa att det kan vara det... aja :( cykeldag 13 för min del iaf, precis haft äl vi var inte så duktiga den här månaden så tror inte det kommer bli något då det verkar som att vi missat äl... har dock en ganska kort cykel så behöver inte vänta för länge innan nästa äl :)

    Har ingen koll på utredningar och ivf... är 4 månader länge? Tycker det är länge då man så gärna vill att det blir något :( fick du en tid? 
  • Längtar1985

    Ja fyra månader är länge. Vårdgarantin är på 3 månader så jag borde få en tid när som helst men jag blir lite orolig när jag läser att det är värsta operationen. Med narkos.. Hade ingen aning om det

  • Lexiie
    Längtar1985 skrev 2013-10-15 16:24:44 följande:
    Ja fyra månader är länge. Vårdgarantin är på 3 månader så jag borde få en tid när som helst men jag blir lite orolig när jag läser att det är värsta operationen. Med narkos.. Hade ingen aning om det
    Är det? Oj... trodde det bara var lite lokalbedövning Förvånad
  • Lexiie
    Längtar1985 skrev 2013-10-16 08:44:51 följande:
    Trodde jag också... nu fick jag ytterligare en grej att vara orolig för :(
    Nejdå, ska du inte vara :) går säkert bra. Man sover så skönt under narkos kan jag tycka haha Skrattande
  • Emzilemsi
    Lexiie skrev 2013-09-25 00:06:25 följande:
    Jo jag vet, apotekets är så onödigt dyra... Du kan kolla på testlagret eller billigatester. Morgonurin är bäst då hormonet är som mest koncentrerat då :) Jag har inte testat än, har bim nästa vecka :)
    Köp på tradera. sjukt billigt
Svar på tråden Nidblödning..?