• SjälvaJag

ersättning vs amning -kolik?

Hej, jag tänkte kolla hur det står till med kolik och vilken mat bebis fick den tiden.

Frågan ni ska svara på är:
    Har ditt barn/dina barn haft kolik, ammade du eller gav du ersättning under tiden?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden ersättning vs amning -kolik?
  • jådåsåatt

Dottern hade kolik när jag ammade, sen bytte jag till mjölkfri ersättning och hon blev bra.

• Tassens syskon

Båda mina har helammats och ingen har haft kolik!!!

• SjälvaJag

Ser inte ut som någon som enbart fått ersättning drabbats av kolik hittills.

• Maariiia

Min flicka på 10 veckor får bara ersättning och har kolik. Börjar dock bli bättre nu äntligen!

• AlexanderBubben

Ammade de 4 första veckorna, bebis hade kolik. Ger sedan dess ersättning och han hade kolik ytterligare 1,5 månad. Tycker att koliken var "värst" när jag ammade, vet inte om det beror på amningen, något i min kost, att hans tarmar var mindre utvecklade då eller för att han inte fick tillräckligt med bröstmjölk ifrån mig...

Tack och lov så är koliken borta nu!!! (Sonen är 4 månader gammal)

• AlexanderBubben
    Maariiia skrev 2011-08-31 21:47:47 följande:
    Min flicka på 10 veckor får bara ersättning och har kolik. Börjar dock bli bättre nu äntligen!
    Koliken försvann för min son strax efter den 10:e veckan, så förhoppningsvis så är det på G för lilltjejen med!
  • Maariiia
    AlexanderBubben skrev 2011-09-01 03:20:32 följande:
    Koliken försvann för min son strax efter den 10:e veckan, så förhoppningsvis så är det på G för lilltjejen med!
    Vad skönt att höra!!
  • annca

Första ammades sgs helt tills hom var 4 mån, hade kolik när hon var 3,5-4 mån. Gick över när hon började få gröt och frukt också.

Andra både ammades och fick ersättning, och han hade aldrig kolik.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • vittra

Ammade båda och den ena hade kolik.

Vill bara poängtera att man i studier inte sett någon märkbar skillnad mellan flaskmatade och ammade spädbarn. Däremot är det mycket intressant att det är ett fenomen som i princip bara existerar i västvärlden.

• Momalicious

Ammade, sonen fick kolik och efter några veckor gick jag över på ersättning. Gjorde ingen skillnad alls.

Svar på tråden ersättning vs amning -kolik?