Infektionsrisk ?
Har en tjej som är född i v 33+1... I dag är hon tio dagar "gammal".. Sitter och fnderar lite på det här med infektionsrisk, hur länge bör man kanske hålla sig borta från större folkmängder t.ex ?
Har en tjej som är född i v 33+1... I dag är hon tio dagar "gammal".. Sitter och fnderar lite på det här med infektionsrisk, hur länge bör man kanske hålla sig borta från större folkmängder t.ex ?
vi blev tillsagda att undvika folksamlingar, köpcenter osv tills dottern var ett par månader gammal (korrigerat) Hon är född v 33+5.
Vi fick inte ta emot besök hemma, mer än föräldrar typ. Inte åka och handla i rusningstid el åka tåg/buss osv. Våran son föddes 31+6. Vi var på sjukhuset 3 v och sen hemsjukvård 3 v. Under den tiden fick bara våra föräldrar och syskon hälsa på.
Än idag är jag väldigt noga med hygien. Har alltid alcogel i barnvagnen och tvättar händerna ofta. Det gäller även gäster. Men nu har vi varit på IKEA och i stan, han är 3 månader gammal.
Tack för svar
Men det är ungefär vad dom har sagt till oss.. Frågan var mest eftersom det vankas kalas, och hur bra det kan vara att hoppa över eller kanske kunna gå på det..
Ja här tvättas det händer och spritas ganska flitigt, har oxå med mig sprit vart jag än går
Vi låg på Neo i 9 dagar, sen fick vi åka hem.. Men vi har ingen hemsjukvård.. Eftersom sonden togs bort efter 7 dagar.. Och allt har varit topp sen hon föddes...
Sålänge inga snoriga håller i henne eller nyser på henne så är det nog ganska lugnt att gå på kalas. Vi fuskade faktiskt och var på 40års fest innan hon ens var utskriven från neo.
Tror att det beror lite på när på året man föder och om barnet har haft andningsproblem mm. Min son föddes i 33+3 med lätta andningsbesvär och mitt i RS-säsongens inledning så vi blev rekommenderade att undvika folksamlingar och förkylda personer samt att alltid sprita händerna efter att vi varit ute. Vi var försiktiga ända tills rs-säsongen hade klingat av, men så är jag jättenojig också:)
Tack för svar
Ja man får väl använda lite sunt förnuft Nu har vi ju turen att hon aldrig behövt andningshjälp och allt har ju bara varit bra..
Men man bör väl kanske håll sig borta från större folksamlingar, kommunal trafik ect. Ja o den riktiga förkylningsäsongen har ju inte kommit igång.
Men handtvätt o sprita händerna bler det mkt av
Skulle inte ta med bebisen på kalas, eftersom följderna kan bli förödande. Det kanske känns överdrivet, men dessa småttingar har inte samma motståndskraft.