• Rosa fjäril

Någon som ska börja med Pergotime i september?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 08:55
    Hej är det någon som ska börja med pergotime den närmaste tiden? =)

• Svar på tråden Någon som ska börja med Pergotime i september?
  • delih
    Zaida87 skrev 2012-10-11 19:29:52 följande:
    Här går d som vanligt, inget händer. Har inte varit in på FL sen mitt senaste inlägg... Denna månad har jag inte tagit pergo, har ingen aning om ÄL elr nått sånt, d spelar ingen roll om man har koll eller inte, inget händer ju ändå.. BIM i helgen, men mensen kommer som vanligt helt säkert, då ska jag börja med min, förhoppningsvis, SISTA pergokur, innan vi får mer hjälp..... 2½ år utan resultat nu....

Men STORT GRATTIS Rosafjäril!! Du ger mig hopp om att IVF fungerar iaf! :) Längtar tills vi får den hjälpen! även fast jag har ångest inför det, allt vad det innebär! Helt ärligt, förutom omständigheterna känslomässigt, så fysiskt hur ont gör alla undersökningar/äggplock/insättningar? (vet att ALLT jobbigt är värt d efteråt om man lyckas bli gravid men är ändå lite nervös inför det, även fast d är nån månad kvar ännu......)

Delih, hoppas din pergokur fungerar nu! :D När har du BIM?

Alem, Grattis till förlovningen! :) Som sagt bra att få ngt annat att fokusera på :)

hoppas hoppas man någon gång kommer att lyckas!
    Zaida87: Hoppas den sista pergokuren fungerar nu så du inte behöver gå igenom nå mer, om inte så är ju ändå bra att ni äntligen får hjälp. :)

Jaa, än så länge så är alla test svaga, vilket egentligen är ett bra tecken då de inte ökar och dalar i intensitet. Det värsta är väl om ägglossningen kommer på måndag då sambon är i Sthlm :S Fast, å andra sidan så kör vi på varannan dag så det ska ju i regel fungera även fast man inte har sex under just ÄL.
  • alem

mmm ska bli så kul att planera och tänka på annat nu!  

och vi har bestämt oss för att söka hjälp privat nu om det inte hänt något till årsskiftet iaf... 5-7000 skulle det kosta för en grundlig utredning exl ev. behandling (dock alla prover och sådant ingår) så får vi se sen vad dom säger!  

(¯`°?.¸ ღ♥ mikaelajensen.blogspot.com/ ♥ღ¸.?°¯)
  • delih
    alem skrev 2012-10-12 21:16:54 följande:
    mmm ska bli så kul att planera och tänka på annat nu!  

och vi har bestämt oss för att söka hjälp privat nu om det inte hänt något till årsskiftet iaf... 5-7000 skulle det kosta för en grundlig utredning exl ev. behandling (dock alla prover och sådant ingår) så får vi se sen vad dom säger!  
    Tänk att det ska kosta så mycket att vara infertil. Jag vill inte ens veta hur mycket pengar jag har lagt ut på all medicin, alla läkarbesök samt ägglossning- och graviditetstest.
  • Rosa fjäril

Zaida87; jag tyckte att det var kämpigt med hormoner osv. Men det är värt det!!! Äggplocket känns men gör inte ont och insättningen känns inte alls! Fråga gärna om det är nåt mer du vill veta!!! Jo sen göt du vanliga vul för att räkna äggblåsor och det känns ju inte:)

• alem
    delih skrev 2012-10-13 22:18:14 följande:
    Tänk att det ska kosta så mycket att vara infertil. Jag vill inte ens veta hur mycket pengar jag har lagt ut på all medicin, alla läkarbesök samt ägglossning- och graviditetstest.
    mmm det är sinnes vad allt kostar! 

Nu har vi beslutat oss för att rensa ut alla bebis prylar vi har kvar från dottern och försöka göra oss av med dom...
    Det tär för mycket på psyket att ha allt hemma och tar en himla massa plats bara och det händer ju inget någon jäkla gång...

Man kan ju alltid hoppas att kroppen reagerar på att man gör sig av med allt och bestämmer sig för att ta emot ett befruktat ägg...  :-P
  • delih
    alem skrev 2012-10-15 16:16:50 följande:
    mmm det är sinnes vad allt kostar! 

Nu har vi beslutat oss för att rensa ut alla bebis prylar vi har kvar från dottern och försöka göra oss av med dom...
    Det tär för mycket på psyket att ha allt hemma och tar en himla massa plats bara och det händer ju inget någon jäkla gång...

Man kan ju alltid hoppas att kroppen reagerar på att man gör sig av med allt och bestämmer sig för att ta emot ett befruktat ägg...  :-P
    Kanske är bäst, jag avskyr när människor säger det till mig men många blir ju faktiskt gravida då man inte längre tänker på det. :p

• delih

Jag btw har fått positivt på ägglossningstestet idag :D Så nu måste jag vänta på att sambon kommer hem (inte förrän imorgon kväll). Jag hoppas verkligen att ägglossningen inte är över då.

Senast jag fick positivt på ägglossningstestet var i mars eller något och innan dess var då var oktober förra året, ganska precis ett år sedan. Så då jag väl får en ägglossning är det som att få ett plus på ett gravtest :p

• alem

jo jag hatar när folk säger så med haha men vi har diskuterat igenom det nu och nu får det bli så som fästmannen sa, att om det flyttar in en liten en efter att vi gjort oss av med alla grejer (speciellt vagnen blir tufft för den äääälskar jag!!!!) och det var en dyyyr vagn.... så betalar han gladeligen för en ny likadan vagn trotts att dom går på 11-12000... 

det är verkligen tröttsamt detta med att det aldrig blir något...

går iaf lite framåt med hälsan för mig...

på en vecka så har jag fått dessa resultaten!

Rumpa: - 3cm
    Mage: - 2cm
    Midja: - 2cm 
    Lår: - 2cm

har inte vägt mig något då vågen har gått sönder och vägde mig senast för 3 månader sedan typ, ska iväg på nån hälsokoll nu på tisdag så ska vägas då så får vi väll se om det har minskat något sedan 3 månader... man kan ju hoppas iaf! Men minskningen på måtten är jag nöjd över på en vecka bara!

• delih
    alem skrev 2012-10-16 19:03:34 följande:
    jo jag hatar när folk säger så med haha men vi har diskuterat igenom det nu och nu får det bli så som fästmannen sa, att om det flyttar in en liten en efter att vi gjort oss av med alla grejer (speciellt vagnen blir tufft för den äääälskar jag!!!!) och det var en dyyyr vagn.... så betalar han gladeligen för en ny likadan vagn trotts att dom går på 11-12000... 

det är verkligen tröttsamt detta med att det aldrig blir något...

går iaf lite framåt med hälsan för mig...

på en vecka så har jag fått dessa resultaten!

Rumpa: - 3cm
    Mage: - 2cm
    Midja: - 2cm 
    Lår: - 2cm

har inte vägt mig något då vågen har gått sönder och vägde mig senast för 3 månader sedan typ, ska iväg på nån hälsokoll nu på tisdag så ska vägas då så får vi väll se om det har minskat något sedan 3 månader... man kan ju hoppas iaf! Men minskningen på måtten är jag nöjd över på en vecka bara!

Bra jobbat, jättebra resultat! Våg behöver man inte ha, chansen är stor att man blir helt manisk, iaf jag ;)

• delih

Happ, idag kom mensen. Bara att köpa hem ett nytt gäng ägglossningstester och sätta igång med pergotime på fredag.

• JJAA

Hej. Orkar inte siitta o läsa igenom allt :/ Men jag undrar om det är någon som vet ifall man får betala för pergotime ? Jag ska till läkaren snart och jag hoppas på att få pergotime då. :)

• alem

Himla länge sen det var nån aktivitet här!

Tänkte bara säga det att jag är gravid!! Helt på egen hand!!!! efter över 4 års försök!!!!
    v6 nu så fortfarande vääääldigt tidigt men ändock jag är gravid!!! 

• delih
    alem skrev 2013-11-01 10:17:46 följande:
    Himla länge sen det var nån aktivitet här!

Tänkte bara säga det att jag är gravid!! Helt på egen hand!!!! efter över 4 års försök!!!!
    v6 nu så fortfarande vääääldigt tidigt men ändock jag är gravid!!! 
    Ja det var längesedan, jag har fått 2 missfall sedan senaste inlägget typ och har gjort en missfallsutredning där man inte hittar nånting. Har dock fått börja äta levaxin och så ska jag börja med progesteron om jag blir gravid.

Åååh vad roligt!! STORT grattis :DD
Svar på tråden Någon som ska börja med Pergotime i september?