• Nenta

två veckors liten, hård i magen..

kan man börja att ge honom lite messmör i erättningen redan, eller är det fö tidigt- kommer ihåg att det satte fart på min dotters mage. men jag kommer inte ihåg när jag började med det. några andra tips mot tröga magar?

• Svar på tråden två veckors liten, hård i magen..
  • Luullis

Det finns en ersättning som hjälper mot hårda magar... tror att det är semper som gör den.

• sallybuse
    Luullis skrev 2011-08-30 15:33:25 följande:
    Det finns en ersättning som hjälper mot hårda magar... tror att det är semper som gör den.

Eller Lemolac.
  • Luullis
    sallybuse skrev 2011-08-30 15:42:26 följande:
    Eller Lemolac.
    Det var den jag menade!
  • Cynara

NAN har också en bra som hjälpte när vår dotter blev hård i magen NAN pro1 heter den och är till för att hjälpa tröga och känsliga magar. 1 dag så var magen bra sen och det har inte kommit tillbaka hon var också kring 2 veckor då och hon ar nu 10 veckor och dricker fortfarande bara NAN pro1.

Noomi 2011-06-21
  • Americanstylemom

Det finns något du kan köpa på apoteket för hårda magar, vet inte vad det heter så fråga på apoteket. Jag har även fått rådet att ha i messmör i ersättningen och det fungerade också bra. 1 tsk räcker då.

• Pms Lisa

Vi körde nan pro, (bifidus i), funkade bra! annars ha semper en som heter bididus, men den är "jobbigare" då tempen ska vara exakt 70 grader när den blandas å sen måste den ju svalna innan man matar. Å då ska man bara byta ut den mot vissa mål, nan kör man varje mål. Men om man ammar är väl sempers bäst.

Vet inte om det var den (sempers bifidus)tidigare inlägg syftade på ang d man köper på apoteket, men minifoam som tex köps där är mest mot gasiga magar.

Vi gick till läkaren med våran när han inte bajsat på 6 dagar, men d sa att det var helt normalt, att man inte skulle bli orolig om de inte hade ont eller mådde dåligt... Att man skulle ringa läkaren om det gick mer än ca 10 dagar Förvånad
    Lycka till!

• Nenta

Tack för alla förslag! :) har provat att blanda i en halv tesked rapsolja och det verkar smörja tarmen när han har svårt att göra sina behov. Sempers ersättning är jag lite skeptisk mot eftersom min dotter inte klarade den för magen. Men de kan ju vara helt annat denna gång med sonen. Vi har Nan 1 nu och den har funkat bra tills igår när han hade ont i magen. Fick använda mig av termometertricket och massage för att de hårda skulle komma ut.

• Trynträ

Testa Sempers magdroppar. Det stabiliserade vår son så nu bajsar han varannan dag. Innan var det typ efter varje måltid och nu när vi slutade med dem några dagar så blev han hård i magen istället trots att vi använde Nan pro. Så nu har vi återgått till dropparna och nu funkar det kanon igen. Inte ett dugg hård i magen är han utan snarare tvärtom.

• Hannahjonson

Har kört semper till min dotter sen hon var 2v, när magen bråkar lite så har hon fått semper bifidus som finns att köpa på apoteket, hjälper efter någon dag.
    Har nu även börjat med semperdropparna och sen dess inga problem alls.

Svar på tråden två veckors liten, hård i magen..