Vid vilken ålder vände ni på erat barn från bakåtvänd till framåtvänd i bil?
Alla gör vi olika, och alla anser vi att vissa gör fel.
Men nu vill jag veta när DU vände ditt barn från bakåtvänd till framåtvänd.
Alla gör vi olika, och alla anser vi att vissa gör fel.
Men nu vill jag veta när DU vände ditt barn från bakåtvänd till framåtvänd.
Har inte vänt än, han är 6 år nu. Gissar att stolen är urvuxen till våren.
Vi vände stolen vid 2 år - ett tag innan de nya rekommendationerna kom.
Hon blir fyra i november och jag ahr inga planer på att vända stolen. Dock är hennes pappa av annan åsikt, vilket gör att jag alltid måste kontrollera hur han har stolen. Jag släpper inte iväg henne om inte stolen är vänd rätt, dvs bakåtvänd
vi har en acta graco o den får man eg bara ha bakåtvänd i baksätet till 18kg har jag för mig... sonen väger 20 o är 3 år... sitter dock fortfarande bakåtvänd...ska också få in ett babyskydd nu.. men om man ser filmer på krockar på bakåtvända resp framåtvända så vill vi def ha honom bakåtvänd ett tag till..
sen ska vår stol funka framåt med.. man tar bort stolens bälte o använder bilens.. men nackdelen med den stolen jämfört med riktiga bältesstolar är att det inte finns några "hack" för bilbältet alltså skåror så itne bältet kasar runt.. så när vi ska ha sonen framåt blir det med en riktig bältesstol
Ettan var 3 år och 8 månader. Stor för sin ålder och lillasyster hade vuxit ur sitt babyskydd. Tvåan är drygt 4 och är liten för sin ålder så hon kommer få åka bakåt ialalfall till hon blir 5 år.
Varför kan inte en 7-åring sitta bakåtvänd?
Vid 4 års ålder, för att han fick ont i benen av att ha dem hopknölade när han satt bakåtvänd. Nästa barn i ordningen är av mindre modell och borde kunna åka bakåt till åtminstone 5 års ålder.
Sonen är 3 o dottern 1 och båda sitter såklart bakåtvänt och kommer göra det så länge det går. Förstår inte att man vänder på barnen för tidigt med argumenten att det är lite trångt för benen eller att dom inte trivs osv. Vad väljer man, gnälliga barn med trångt för benen eller barn som dör i en olycka helt i onödan bara för att dom inte sitter rätt?????
Sonen 5 år.
Dottern som fyller fyra på onsdag kommer sitta bakåt åtminstonde till 5 år.
Vände min pojke när han var 5 år, då var hans stol urvuxen.
Vår yngsta pojke är 4,5 år och ganska stor för sin ålder. Han är nu 115 cm och 21,5 kg och har vuxit ur flera bakåtvända stolar redan, men som tur är har vi många att välja mellan... Han kommer nog att kunna sitta bakåtvänd i minst ett år till innan de största stolarna är urvuxna.
Strax före fyra, då var stolen för liten.
Hur ligger läget? Jag kan inte rösta för min fyraåring sitter nog bakåtvänt två år till. Minst.
Fast då är ju nog tråden glömd redan så jag kikar ;)