• 120126 B

Vågar jag prova större hål på dinappen?

Hej

Min son är bara 4 veckor och han kan äta upp till 120 ml ersättning. Ibland tar det LÅNG TID tills han får i sig all mat med det minsta hålet. Kan man börja med större hål, innan de är tillräckligt gamla nog?
    ngn som har provat?  

• Svar på tråden Vågar jag prova större hål på dinappen?
  • Knasiga morsan

Beror väl också lite på vad du har för flaska? om det är så att du har en helgjuten flaska där det typ kan bli vacuum så kan det ju ta längre tid o så kan det ge upphov till "fisar på tvären" då han sluker luft

Men måltiden ska ju ta tid, sedan vet jag inte hur lång tid du menar när det tar riktigt lång tid? 

Men jaa, vi tog rätt snabbt nr 2 till vår son till hans MAM flaska.. Funkade bra     

• Cinza

Min skrutta fick dinapp nr 2 när hon var runt tre veckor har jag för mig. Hon var också stor i maten redan från start. Det är bara att prova. Du lär märka om han inte tycker om det eller om han får ont i magen. För oss gick det bra.

• Isalel

Prova kan man ju alltid, förr eller senare ska det ju bytas, funkar det inte är det ju bara gå tillbaks igen?

• 120126 B

Tack för era svar!
    Alltså jag kanske överdriver, men ibland kan det ta ca 30 min ibland mer ibland mindre
    Ibland somnar han och sen fortsätter äta igen. Ja ni vet :)
    Tänker mest då det är nattetid, då man själv piggnar till, så man inte kan somna om,. eftersom det har tagit tid.

Han äter från Dr Brown, och till sonen som är idag 3 år, hade jag MAM dinapp till den flaska, passade jättebra och han klagade aldrig.   
    Tror jag ska prova. Men hellre får det ta tid, än att han får ont i magen så klart
    Då kan man absolut inte sova  eller jag.  

• 120126 B

Provade nr 2 från MAM...Första matningen gick bra, han tog direkt och det hela tog 8 min, men sen gallskrek han varje gång han åt. Han suger på som med förra hålet. vilket gör att det kommer mkt på en och samma gång..
    Han har skrikt hela dagen idag, så jag har gått tillbaka till den gamla dinappen..
    Vet inte hur mkt man ska kämpa med att vänja han, men när jag ser att han har ont. så vill jag inte tvinga på han...  

• Sockerråtta

Vi hade nummer två på mams dinapp från början då jag läste att den var för modersmjölksersättning (insåg inte att man kunde köra med ettan innan, så går det när man är stressad), det har fungerat jättebra hela tiden.

Svar på tråden Vågar jag prova större hål på dinappen?