• Anonym (TCM)

Blev av med spottings och fick barn efter 8 missfall

Vill bara tipsa er som har spottings och/eller upprepade missfall. Jag har haft spottings, dvs bruna flytningar innan mens i flera år och sökt hjälp för detta. Enligt äl-test och ultraljud och även blodprov har jag haft normal ägglossning. Man hittade ingen förklaring till spottingsen. I början hade jag fortfarnde normal mens men efter ett par år tilltog spottingsen och min mens blev mer sparsam. Enligt äl-test och ultraljud och nya blodprov hade jag fortfarande ägglossnig. När jag och sambon började försöka få barn blev jag snabbt gravid, men fick missfall i vecka 6-7. Efter missfallet var mensen ännu struligare med enorma mängder spottings och knappt någon vanlig blödning längre. Eftre ett par cykler rättade det till sig lite och jag testade positivt igen. Efter en vecka kommer en mensliknande blödning och grav-test är negativt. Återigen får jag jättestruliga mens-cykler men lyckas testa positivt efter ett halvår, efter en vecka kommer en blödning och testet är negativt. Vi ta en paus i bebisverkstan och kroppen verkar stabilisera sig. Spottingens kvarstår men är lite bättre än innan. Jag blir gravid igen och får missfall i vecka 7. 

Jag söker hjälp men man hittar inget fel på varken mig eller min sambo. Vi tar ytterligare en paus och sen får vi två missfall i v. 4-5 och tillslut ett missed abortion i v. 11.   

Jag har vid detta laget träffat på ett antal gynekolger och läkare och gjort missfallsutredningen och ingen har den minsta aning om vad felet kan vara.

Jag söker då alternativ hjälp: TCM, traditionell kinesisk medicin. Mannen konstaterar snabbt att min kropp är "utbränd" och "sönderstressad av både yttre och inre stress". Han säger att det inte är någon idé att försöka bli gravid för min kropp har inte den enrgin som krävs för att detta ska gå bra. Han säger att jag behöver behandling hos honom i ca två-tre månader och att det sen kommer att gå bra. Jag får örter och akupunktur. Den första mensen som kommer efter att jag börjat med detta är nästintill normal. Knappt någon spottings och helt normal blödning. Den andra mensen är helt perfekt! Månaden efter blir jag gravid. Och jag behåller barnet. Den stannar kvar i magen och den utvecklas precis som den ska. Vår dotter föddes för ett par veckor sedan och jag kan knappt tro att det är sant.

Det är skrämmande att västerländsk sjukvård inte kunnat ta till sig den kunskap som TCM haft och utvecklat under så många år, men jag är tacksam över att jag var öppen och vågade pröva detta. Är det fler som har liknande erfarenheter?  

• Svar på tråden Blev av med spottings och fick barn efter 8 missfall
  • Anonym (TCM)

Hoppas att någon blir hjälpt av det jag skrivit. Och vågar testa annorlunda vägar en vår klassiska sjukvård.

• Anonym

hej,
    får jag fråga vad det var för örter du fick..?
    vad det var för blandning av örter..?
    är som sagt nyfiken på detta med tcm..
    samt vart satte dem nålarna på dig..?
    hur många ggr måste man gå..?         

• stumpan81

Vad blev den totala kostnaden för dig, för den här behandlingen? Och hur ofta blev du behandlad? Har själv gått igenom 9 missfall, alla runt v6-7-8.

• Anonym (TCM)
    Anonym skrev 2011-08-25 18:15:59 följande:
    hej,
    får jag fråga vad det var för örter du fick..?
    vad det var för blandning av örter..?
    är som sagt nyfiken på detta med tcm..
    samt vart satte dem nålarna på dig..?
    hur många ggr måste man gå..?         
    Ingen aning om vilka örter jag fick. Varje vecka fick jag en rejäl påse med torkade örter av tca-mannen som skulle koka i 40 minuter och sen skulle jag dricka av det morgon och kväll. Det var inga piller eller så utan torkade blad, grenar osv. Nålarna sattes i magen, mitt på huvudet och i örat och fötterna. Man dricker örter varje dag i 2-3 månader och får akupunktur varnanna vecka.
  • Anonym (TCM)
    stumpan81 skrev 2011-08-25 18:21:22 följande:

Vad blev den totala kostnaden för dig, för den här behandlingen? Och hur ofta blev du behandlad? Har själv gått igenom 9 missfall, alla runt v6-7-8.

Jag betalde ca 300/vecka för örter och 200 för akupunktur. Så sammanlagt blev det runt 3500 kronor skulle jag tro.
  • denlillablå

Jag gick också på akupunktur när vi försökte bli gravida med första barnet. Har hela mitt liv haft oregelbunden mens och vi hade försökt ett bra tag på egen hand. Kom ihåg från när jag läste till sjukgymnast att en av våra akupunkturlärare höll på med en studie om ofrivillig barnlöshet och aku och att de haft goda resultat. Kontaktade därför en klinik i Gbg och började gå där. Mitt problem var väl lite annat än ditt (hade sällan äl trots mens) och han trodde att vi skulle behöva behandla i ca 6 månader. Fick akupunktur 1 gång per vecka och örter som skulle tas enligt var i cykeln han ansåg att jag befann mig. Mensen blev snabbt regelbunden och jag fick ägglossning varje cykel!
    Tror att jag gick på aku ca 4-5 månader och sedan blev jag gravid! Har för mig att jag betalade ungefär 400kr per aku-tillfälle men minns tyvärr inte om örterna ingick i det eller ej.

Det studeras just nu ganska flitigt kring aku och ofrivilig barnlöshet och min gynekolog rekommenderade mig tom att prova det igen om vi inte skulle bli gravida på egen hand nu när vi ville försöka få ett barn till. Han menade att det kommit och snart kommer att komma flera mycket lovande resultat från utförda studier.
    Jag håller dock helt med TS om att det är väldigt synd att vi i västvärlden är så tveksamma till andra metoder än våra. Vissa metoder är dessutom svåra att studera på de sätt som vi lägger upp våra studier vilket gör att det kan vara svårt att få klara bevis för att det fungerar. Men, bara för att nåt inte har bevisats ha effekt så innebär det inte att det inte har det!

• Anonym (TCM)
    denlillablå skrev 2011-08-26 08:03:50 följande:
    Jag gick också på akupunktur när vi försökte bli gravida med första barnet. Har hela mitt liv haft oregelbunden mens och vi hade försökt ett bra tag på egen hand. Kom ihåg från när jag läste till sjukgymnast att en av våra akupunkturlärare höll på med en studie om ofrivillig barnlöshet och aku och att de haft goda resultat. Kontaktade därför en klinik i Gbg och började gå där. Mitt problem var väl lite annat än ditt (hade sällan äl trots mens) och han trodde att vi skulle behöva behandla i ca 6 månader. Fick akupunktur 1 gång per vecka och örter som skulle tas enligt var i cykeln han ansåg att jag befann mig. Mensen blev snabbt regelbunden och jag fick ägglossning varje cykel!
    Tror att jag gick på aku ca 4-5 månader och sedan blev jag gravid! Har för mig att jag betalade ungefär 400kr per aku-tillfälle men minns tyvärr inte om örterna ingick i det eller ej.

Det studeras just nu ganska flitigt kring aku och ofrivilig barnlöshet och min gynekolog rekommenderade mig tom att prova det igen om vi inte skulle bli gravida på egen hand nu när vi ville försöka få ett barn till. Han menade att det kommit och snart kommer att komma flera mycket lovande resultat från utförda studier.
    Jag håller dock helt med TS om att det är väldigt synd att vi i västvärlden är så tveksamma till andra metoder än våra. Vissa metoder är dessutom svåra att studera på de sätt som vi lägger upp våra studier vilket gör att det kan vara svårt att få klara bevis för att det fungerar. Men, bara för att nåt inte har bevisats ha effekt så innebär det inte att det inte har det!
    Åh så kul att höra från en till som också har en sådan bra erfarenhet av detta! Roligt att din gyn rekommenderade dig akupunktur. Jag provade endast akupunktur ett par månader för flera år sedan men det hjälpte inte riktigt, det ar först när jag träffade TCM-mannen som gav mig både örter och akupunktur som mitt problem löstes. Bra att akupunkturen börjar anses mer rumsren, jag tror att det kommer dröja ett tag innan folk kommer inse effekten av örter också. Det anses ju ännu mer skumt får jag känslan av. Jag tror det ligger mycket i det sista du skriver, att andras metoder inte kan kontrolleras med våra studie och forskningssätt och därför anses verkningslösa trots att folk blir botade.
  • Anonym (Undrar)

TS vilken klinik har du gått till?

• Lufsan

Väldigt intressant! Själv har jag fått fem missfall på raken. Vi försöker förtillfället inte men om missfallen upprepas när vi börjar försöka ska jag kolla upp det där. 

En dag i sänder.
  • Anonym (TCM)
    Anonym (Undrar) skrev 2011-08-31 10:52:10 följande:
    TS vilken klinik har du gått till?

Jag gick till en akupunkturmottagning i skåne. Ska kolla namnet om du är intresserad?
  • Tröttimössan

Oj vad roligt att läsa att du fick hjälp!!! Jag har själv liknande erfarenheter, har "dock bara två" mf i bagaget (v.6 resp. v.5) och min mens har strulat sen ´99 med massa massa spottings hela tiden Skrikandes Och svaret man får i sjukvården är att "vissa har det bara så".... Åååå! Nu har jag  testat första kuren Pergotime så får se hur det går... Min kusin arbetade tidigare som homeopat och hon hjälpte många som fått upprepade mf att behålla barnen.
    Så jag tror verkligen på det! Jag går själv till en homeopat (för magkatarr och får akupunktur och massage för skada i ryggen) och jag fick tabletter, en dunderkur av henne innehållande bla svart kvinnorot och svart ormrot (med mera) men jag mår så gräsligt illa av dem och min känsliga mage tål dem inte att jag slutat Obestämd och kör nu Pergotime ist. Men man kan kombinera!

Ni andra: Testa det TS gjort, det är det absolut bästa och naturliga för kroppen!

• WsMamma
    Anonym (TCM) skrev 2011-09-13 14:04:28 följande:

Jag gick till en akupunkturmottagning i skåne. Ska kolla namnet om du är intresserad?
    Jag är också intresserad.
  • lill111

Hej! Vet inte om tråden eller ni finns kvar skulle gärna vilja ha kontaktuppgifter till denna man i Skåne kan någon hjälpa mig??

Svar på tråden Blev av med spottings och fick barn efter 8 missfall