för stor för sin ålder :(
det är ett väldans klagande borta hos bvc på min dotter...
varje månad varje gång är det samma visa varje gång^^
väger henne hör man "oj va stor hon är måste nog kolla dieten"
säger: kolla längden
dom kolalr sen hen hör man: "men oj va låååång hon är oO men hon följer ju kurvan med vikten relativt till längden"
nehe det hade jag aldrig kunnat lista ut.... börjar bli tjatigt detta-.-
min lilla söta underbara dotter är 86 lång och bara 10 månader gammal..för en månad sen var hon 76 lång enligt papprerna och en vikt på 12.5 kilo..... hon e inte knubbig... bara jävligt lång -.-
när hon va liten följde hon sträck 91 med vikten och sträck 98 på längden tills för några månader sen då hon ligger över sträcken på både längd och vikt.... huvudomkretsen följer samma osynliga linje som resten. så hon e helt proportonerlig enligt bvc efter fulla mätningar.. men att dom inte kan komma ihåg sånt mellan mötena då? börjar bli jobbigt att man ska ha samma gång varje gång.
så nu undrar jag^^ är det värkligen så ovanligt med en så lång "bebis" ? måste väl finnas fler med väldigt långa bebisar... min man är 192 lång och hela hans släkt liger över 180 cm även kvinnorna är lång över 170 så antar hon tar från den släkten då min släkt inte går över 165 i cm någon kvinna alls.. och ingen av dom manliga har varit över 183 ^^