• Michiyo

för stor för sin ålder :(

det är ett väldans klagande borta hos bvc på min dotter... 

varje månad varje gång är det samma visa varje gång^^

väger henne hör man "oj va stor hon är måste nog kolla dieten"
    säger: kolla längden
    dom kolalr sen hen hör man: "men oj va låååång hon är oO men hon följer ju kurvan med vikten relativt till längden"

nehe det hade jag aldrig kunnat lista ut.... börjar bli tjatigt detta-.-

min lilla söta underbara dotter är 86 lång och bara 10 månader gammal..för en månad sen var hon 76 lång enligt papprerna och en vikt på 12.5 kilo..... hon e inte knubbig... bara jävligt lång -.-

när hon va liten följde hon sträck 91 med vikten och sträck 98 på längden tills för några månader sen då hon ligger över sträcken på både längd och vikt.... huvudomkretsen följer samma osynliga linje som resten. så hon e helt proportonerlig enligt bvc efter fulla mätningar.. men att dom inte kan komma ihåg sånt mellan mötena då? börjar bli jobbigt att man ska ha samma gång varje gång.

så nu undrar jag^^ är det värkligen så ovanligt med en så lång "bebis" ? måste väl finnas fler med väldigt långa bebisar... min man är 192 lång och hela hans släkt liger över 180 cm även kvinnorna är lång över 170 så antar hon tar från den släkten då min släkt inte går över 165 i cm någon kvinna alls..  och ingen av dom manliga har varit över 183 ^^ 

• Svar på tråden för stor för sin ålder :(
  • Pyrro_b
    Ramborg skrev 2011-08-22 19:40:33 följande:
    Låt mannen ta dit henne nästa gång, så ser de vem hon brås på
  • Michiyo

får nog göra det^^ jag ser ju visserligen inte själv hur stor hon är.. kommer ihåg när hon va runt 7 - 8 månader att jag reagerade.. hon fick stå lite och grannens 1 åring va där och va kortare än henne.. men tänkte lixom inte på det hela. då tänkte jag bara att grannen hade en kort bebis

• Moniqe1979

Har liknande varenda gång dock är min son smal och lång men har haft precis samma proportioner i vikt förhållande till längd sen han var 5 månader men det har hon visst glömt mellan besöken min 3 åring är då 104 lång och väger knappa 14 kilo rätt jobbigt att gå dirt när man VET att det kommer ifrågasättas hur han äter osv ända tills hon mätt klart och petat in siffrorna i datorn och kurvan kommer fram...

• Plly

Janetsu - Vet du mina föräldrar hade ett he**ete när jag var liten, då var jag 79 cm när jag var 10 månader...de tackade nej till hormoner för att bromsa tillväxten (detta var på 80-talet)
    Min tillväxtkurva gick spikrakt upp och jag var längst i klassen tills gymnasiet....men jag vart inte längre än 179 cm ändå  Min dotter på 10 månader nu är runt 76 cm och väger lite mer än vad jag gjorde så hon kommer väl oxå bli lång...

Skit i vad dom säger på BVC, huvudsaken är att hon växer och mår bra! Jag tror inte hon kommer bli abnormt lång...

• Zofian

Går du hos samma varje gång eller har du olika? Strunta i vad dom säger. Om hon inte är tjock och hon dessutom har snöat för att bli lång så är det väl så det är bara.

• Blåbäär

Min son som snart är 2 år är lång för sin ålder och har alltid varit det hittills. Om man tittar på kurvorna som man får från BVC så har han i stort sett legat 2 streck över det "normala" på längden och på vikten 1-1½ över det "normala". Men hans pappa är över 190 cm och jag är 172 cm. Så på BVC har dom inte varit så bekymrade över någon av hans kurvor.
    Hoppas dom på erat BVC slutar tjata om vikten och så, iaf när kurvorna ser bra ut.

• 3 barns mamma84

min son va 83,5 cm och 12,6 kg vid 10 mån
    och fick alltid höra att han var stor för sin ålder men det var han ju oxå.
    han var 62cm och 5,8 g när han föddes men tjock va han inte tvärtom skulle han äta mer sa min bvc   

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Michiyo

jag tror det är för att jag är själv bara 164 lång medans mannen är över 190.. hon brås då inte på mig kan man då säga.. men ska på vägning och stök på måndag igen^^ hon blir ju ett år på torsdag så får se hur det har gått.. 

• Makka Pakka

Jag har fått höra att min son är STOOOOR för sin ålder hela tiden.. fattar inte att man ska påpeka det så hela tiden! Jo, jag vet att han är lika stor som äldre barn men alla är vi väl olika Han är 3 år och 105 cm och 19 kg.. lika stor som min syster 4½ åring.
    Hans pappa är 193 cm och jag själv är 168 cm..   

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ Pojke 110531 ♥♥♥
Svar på tråden för stor för sin ålder :(