• sillyname

är det ingen som kan hjälpa?

har en dotter som är 6 v på tis..
    o hon har inte bajsat själv sen den 15/8 å idag är det den 21/8..
    hon har endast bajsat när man har tempat henne.. dvs varje dag..  (altså vi har tempat henne varje dag då hon har ont i magen.. men hon har inte bajsat varje ggn..)
    är rädd att vi har förstört hennes tarm pga tempen..

ammar henne och hon får Lemolac & NAN HA 1
    med lite antingen messmör eller rapsolja i..

hon tar i så hon skriker , men ingenting kommer.. endast en liten prutt ibland..
    hon sover vääldigt oroligt om nätterna pga ont i magen.. händer att hon vaknar av att hon har så ont

vad ska vi göra??

• Svar på tråden är det ingen som kan hjälpa?
  • SuzR

Pröva med semper magdroppar kanske? Vad jag vet är det normalt att bebisar bajsar t.o.m en gång i veckan. Får jag fråga varför ni använder messmör och olja? Måste man ta tempen när bebisen har ont i magen?

• sillyname
    SuzR skrev 2011-08-21 19:24:42 följande:
    Pröva med semper magdroppar kanske? Vad jag vet är det normalt att bebisar bajsar t.o.m en gång i veckan. Får jag fråga varför ni använder messmör och olja? Måste man ta tempen när bebisen har ont i magen?
    de använder vi redan..

för att folk har sagt att de ska hjälpa dom bajsa..
    nej måste måste man väl inte, men har hört att de ska hjälpa dom ..
  • Toppen9

Gå till BVC direkt imorgon och be om hjälp. Tyvärr har jag inga andra råd. Hoppas att hon bajsar snart och att det inte gör alldeles för ont :-/ Kram

• sillyname
    Toppen9 skrev 2011-08-21 19:48:14 följande:
    Gå till BVC direkt imorgon och be om hjälp. Tyvärr har jag inga andra råd. Hoppas att hon bajsar snart och att det inte gör alldeles för ont :-/ Kram
    som tur är så ska vi till bvc imon på viktkontroll så att jag ska prata med sköterskan där..
  • SuzR

Ok bra! Så jobbigt när man inte riktigt vet vad det kan vara och hur man ska göra!

Svar på tråden är det ingen som kan hjälpa?