Bjöd inte min kompis på bröllopet, nu bluder hon inte in mig på sin födelsedagsfest?
Alltås, så här är det. För någa månader sedan skrev jag här och frågade hur ni tyckte jag skulle göra angående min kompis som inte kan hantera alkohol på fest. Vi skulle gifta oss och jag ar rädd att hon som vanligt skulle dricka för mycket alkohol och vara jobbig, dessutom skulle bröllopsfesten vara liten och i övrigt var bara våra släkter inbjudna.
Nåväl, eftersom flera här och främst min man tyckte vi skulle låta bli att bjuda in henne, blev det så. Hon blev rent ut sagt, väldigt sur, fast jag försökte lägga fram det fint och inte brölade att hon inte kan hantera alkohol. Jag sa kort och gott att bara släkten av ekonomiska skäl b.la är inbjuden och att det var mycket tråkigt även för mig.
Det har nu gått drygt två månader sedan jag avböjde hennes närvaro och för det första har hon som tidigare ringt 3-4 gånger per vecka, i sort sätt slutat ringa. Hon har ringt två gånger (en på bröllopet). När jag har ringt har hon varit väldigt kort i tonen.
Nu är det så här att vi har känt varandra i 15 år och hon har som tradition att alltid ha en liten föelsedagsfest när hon fyller år. alltid. Och jag har under dessa 15 år alltid blivit inbjuden. Men nu har hon fyllt år och jag blev inte inbjuden. Jag förmodar att det är ett straff fr att jag/vi inte bjöd henne på vårt bröllop och nu börjar jag ju allvarligt talat fundera på vår relation. Jag tycker det är urbota löjligt att hålla på och straffa någon för en sådan sak, om det nu är så. Och jag överväger att öht sluta se henne som vän. Men hur skulle ni se på något dylikt om det händer er?