Ni som ger ersättning, hur ofta äter er lilla?
Ja som rubriken lyder, jag undrar va ofta och hur mycker era små äter som är 1 månad?
Jag både ammar och ger ersättning som lite extra då hon inte är nöjd.
Tacksam för svar:)
Ja som rubriken lyder, jag undrar va ofta och hur mycker era små äter som är 1 månad?
Jag både ammar och ger ersättning som lite extra då hon inte är nöjd.
Tacksam för svar:)
Jag ger endast ersättning, min dotter är 3 v o 3 dagar o hon äter ca 60-100 ml var tredje timma.
Sen är hon iofs förtidigt född så vet inte om hon kanske äter mindre än de bebisar som är födda runt bf. Hon kom i v 35+2. :)
Min dotter är 7 veckor och hon äter 100-130 ml åt gången ca var 3:e timma. På natten brukar det gå 4 timmar.
Ibland på kvällen vill hon äta oftare och då går det ibland bara 2 timmar mellan målen.
Min 2 mån har sen hon var 1 v fått ersättning, hon äter varann timme från kl 07-19, nu äter hon 150 ml, när hon var ca 1 mån 120 ml.
Minns tyvärr inga mängder men efter råd från BB fick mina barn mat var 4:e timme dygnet runt i den åldern.
Min son på snart 2 månader har alltid varit väldigt matglad och vill fortfarande äta en gång i timmen till varannan timma.Har bara gett ersättning den senaste månaden.Han slukar i sig 120 ml varje mål.Han var väldigt liten när han föddes, 3295 men äter som han ska och går upp.Sist vi vägde var han 4760 g.Bvc har sagt att det finns inga regler på hur mycket eller hur ofta de ska äta när de är så små.Är de hungriga ska de få och få äta så mycket de vill.Man får helt enkelt lära sig signalerna på sitt barn lite och följa det.
Min dotter är 2 månader. Hon äter mellan 120-210 ml/mål. Äter ca var 4:e timma. På kvällen blir det ett par mål (150 ml) på 4 timmar. Sedan sover hon ifrån 23-08 utan att vakna/äta.
Oj vad länge mellan målen era bebisar äter.Min son vill fortfarande äta varje timme.Men det är ju bra de äter:)