Hur får jag katten min att sluta bitas?
Har en katt på 1 år och 2 månader som alltid har varit extremt busig. Han sätt att leka är att bita mig i benen, armarna händerna you name it... försöka putta undan, säga nej, fräsa till, som jag har läst på internet att man kan testa.
Har även testat att stänga dörren och till rummet jag är i och låta honom varva ner, men oavsett hur mycket man gör det så är han fortfarande busig när man öppnar.
Min sambo blir väldigt arg på att katten inte lyssnar, och hans sätt att säga ifrån är att slå till honom. inte hårt, men en lätt klapp... vilket jag verkligen inte tycker om eller accepterar ,så det resulterar i en tråkig stämning.
Hur som haver. Hur kan jag lära missen att inte bitas? Har försökt att ta fram en av hans leksaker, men han leker bara lite och sen fortsätter han att bita mig, när han är på det humöret.
Ibland så är han jättemysig och han följer ALLTID efter mig överallt och är ledsen när jag inte är hemma... Vi fick honom när han var 10 veckor. De som tog hand om honom sa aldrig att han bara var 10 veckor, och han var grovt undernärd och hade kattloppor.