• Anonym (Lina)

Umgängestvist...

Hej.
    Jag och pappan till barnet har en umgängestvist just nu som har pågått länge.. Det verkar bara bli värre och värre.. Nu har vi kopplat in en varsin advokat..
    Vårat barn är 1½år..

Jag har lösenordsskyddat min blogg för att inte han ska kunna använda något där emot mig.
    Min fråga är: Är det nödvändigt att lösenordsskydda bloggen tills allt är klart?

Jag skriver mest om inredningen, men ibland lägger jah upp bilder på sonen och skriver lite om våran vardag vad vi gör osv....

• Svar på tråden Umgängestvist...
  • AnnaMamma

vet han om vad du har för blogg?

• Gurkburk

Om du skriver om vardagliga saker och inredning kan jag inte se hur han skulle kunna använda något sådant emot dig. Vad skulle det kunna vara? För att han ska kunna använda något emot dig ska det vara att du återkommande begår handlingar som uppenbarligen skadar barnet. Gör du det och skriver om det i din blogg?

• Madame Hoffa

Jag har legat i en tvist länge och även skrivit en del o det i min blogg. Visst har pappans advokat försökt använda det emot mig, men så länge man är ärlig, står för det man skriver och tänker efter innan så ser jag inga problem med det. Men tänk på att du aldrig kan få något osagt.

• Anonym (***)

Lägg inte ut bilder på barnet. Har du bilder - plocka bort dom. Sen kan du ta bort lösenordet om du vill. BÅDA föräldrarna måste ge sitt godkännande att bilder publiceras i media om man har gemensam vårdnad. Sen ska jag erkänna... I dagens värld är det inte att rekommendera att man publicerar bilder på ett barn på nätet. ALLA bilder är skitenkla att manipulera! På dom flesta saijter förlorar du också rättigheterna till dina bilder i och med att du lägger ut dom. Så allvarligt - det finns bättre sätt att dela bilder på sina barn med nära och kära. Generellt så är inte ALLA andra intresserade av dina barn och hur dom ser ut.

Svar på tråden Umgängestvist...